Kabben Cup
Хоккей
20 - 22 jan 2023
U13
CupOnline - Gratis Cup

VÄLKOMNA TILL

Kabben Cup 2023

Modohallen 20-22 januari 2023

 

 

FÖLJANDE INFORMATION ÄR SKRIVEN I ALFABETISK ORDNING

 

 

 

ALLERIER

Eventuella behov av specialkost anmäls på cuponlie senast den 13/12. Vi garanterar inte att vi kan tillgodose alla behov, men lovar att göra vårt yttersta.

OBS! Inga typer av nötter är tillåtna i gemensamma utrymmen inkl. omklädningsrum, matsal, sovsal etc.

 

ALLMÄNT

Det är viktigt att vi kommer igång med våra matcher i rätt tid så vi ber Er att försöka vara i tid till varje match. Vi kommer att göra vårt yttersta för att för att cupen ska flyta så smidigt som möjligt. Vårt mål är en bra cup med jämna och spännande matcher. Vi hoppas alla ska bli nöjda  och känna sig välkomna här hos oss!

 

ALLMÄN ORDNING

Vi påminner om att spel med klubba och puck/boll inte är tillåtet inne i arenan, undantaget isytorna. Det är inte tillåtet att spela inne på skolan. Vi ber också alla att verka för god trivsel och ordning under cupen.

 

ANKOMST

Parkera ev. bussar på angiven plats vid ankomst. Lagvärdar möter upp direkt vid ankomst.  Informera Er lagvärd om planerad ankomsttid och därefter ev. avvikelser från denna.

 

ANMÄLNINGSAVGIFTER

Lagavgift 3100 kr

Deltagaravgift om 1250 kr/spelare (4 ledare gratis och 600 kr för övriga ledare) betalas senast 2022-01-03 till MODO Hockey bankgiro: 381-9356. Märk inbetalningen "Kabben Cup" , lagets namn, antal spelare/ledare ni betalar för. Samtliga spelare och ledare skall läggas upp på Cuponline.

OBS! Minsta antal spelare anmälda lag ska anmäla till Kabben cup är: 15 st utespelare och minst 1 st målvakt.

 

ANTAGNINGSBESKED
Sker efter att anmälningar ankommit. MODO Hockey förbehåller sig rätten att välja deltagande lag.

 

BARN-/UNGDOMSIDROTT

Vi vill att alla som deltar i Kabben Cup, spelare, ledare och föräldrar observerar följande under vistelsen i Modohallen:

- Barn-/ungdomar är inte små elitidrottare.

- Domaren är mänsklig.

- Ledarna är ofta ideella.

- Föräldrar hejar på alla.

- Barnidrott ska bygga på lek och glädje.

Oavsett om det gäller ledare, föräldrar, andra vuxna personer, spelare, barn eller ungdomar så råder noll tolerans mot häcklande av domare, spelare, ledare, cuppersonal etc. Om någon eller några beter sig illa under matcherna kommer de att bli varnade. Vid upprepade överträdelser kommer personen eller personerna att bli avvisade från arenan under resten av cupen.

 

BETALNING/KONTANTER

Under cupen kan kontant betalning och swish ske i cafeteria/kiosk.

 

BOENDE I SKOLSAL

Vi har möjlighet att erbjuda boende i skolsal på Hållängetskolan. Varje lag tilldelas ett eget klassrum.

Ta med: liggunderlag, madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck.

Det är gångavstånd mellan Hållängetskolan och Modohallen, ca 5 min.

 

Ska något lag inte sova på skola så meddela det snarast till cupansvarig, manuel@fierro.se

 

VIKTIGT:

LAGLEDAREN FRÅN VARJE LAG KVITTERAR UT EN NYCKEL TILL BOENDET FRÅN SIN LAGVÄRD. LAGLEDAREN ÄR SEDAN ANSVARIG FÖR ATT NYCKELN ÅTERLÄMNAS TILL LAGVÄRDEN VID CUPENS AVSLUT.

Mer information kring detta fås vid ankomst.

OBS! Med hänsyn till övriga är det inte tillåtet att ha nötter eller nötprodukter på Hållängetskolan eller Modohallen.

 

CAFETERIA

I Arenan finns kiosk med lättare förtäring.

 

CUPGENERALER

Manuel Fierro, manuel@fierro.se, 070-792 69 69

 

CUPKANSLI

Är placerat i arenan. Er lagvärd kommer att visa vägen.

 

CUPONLINE

Samtliga lag, matcher och resultat kommer att finnas tillgängligt via www.cuponline.se.

Tabeller och statistik kommer att redovisas på Cuponline. Alla lag kommer att få en inloggning till Cuponline. Där ska Ni fylla i de spelare och ledare som kommer till cupen . Ni fyller även i tröjfärger, borta och hemma. Detta vill vi ha klart senast den 13/12 2021 för att hinna med matbeställningar mm.

 

DISPENS ÖVERÅRIG SPELARE

Cupen tillåter överåriga spelare dvs. spelare födda 2009. Max 3 utespelare och 1 målvakt. Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta, förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarig. I ansökan ska spelarens namn, födelseår samt tröjnummer inkluderas. Det är viktigt att inte bryta mot ovanstående riktlinjer, det är inte kul att behöva plocka bort en spelare, framför allt inte för den killen/tjejen som råkar ut för det. Ni ledare vet om en överårigspelare är för bra eller på annat sätt sticker ut, använd sunt förnuft.

 

DOMARE

Matcherna döms av två domare.

 

LAGVÄRDAR

Alla lag tilldelas er egen lagvärd. Er lagvärd finns till hands för er under hela cupen. Har ni frågor eller funderingar så prata med er lagvärd. Ni kommer att bli kontaktad av er lagvärd innan cupstart.

 

LEDARFIKA

Serveras i anslutning till Cupkansliet i Modohallen och är avsett för betalande ledare i samtliga deltagande lag. Er lagvärd kommer att visa vägen.

 

LIVESÄNDNING AV MATCHER

Vi livesänder alla matcher på www.svenskhockey.tv.

 

MATCHPROTOKOLL

Lagledare ska skriva under matchprotokollet i god tid, senast 30 minuter före varje match.

Matchprotokollen kommer att skrivas ut från Cuponline och finnas tillgängliga i cupkansliet. Eventuella uppdateringar görs av cupkansliet.

 

MATCHTID OCH REGLER

2 grupper om 4 lag, samtliga lag spelar 6 matcher

Matchtid: 2 x 20 minuter med fria byten. 3 minuters vila mellan perioderna.

Poäng: 2 p till segrare, vid oavgjort får varje lag 1 p var, 0 poäng till förlorande lag.

Utvisning: 1 minuters utvisning i angivet utvisningsbås.

Vid lika resultat i placeringsmatcher så är det 5 min förlängning (sudden death), sedan 3 straffar per lag och sedan sudden straffar till lagen skiljs åt (vid sudden straffar får samma spelare användas som i de tre första straffarna användas)

Tacklingar är tillåtna.

 

MATCHNING

Ingen matchning (toppning) är tillåten under cupen. Vi tillämpar ”alla spelar lika mycket”. Överträdelser mot detta kommer att tas upp med resp. lag och kan leda till varning och uteslutning. Om lag vill ställa över spelare enstaka matcher/halvlekar pga många medföljande spelare så ska detta fördelas över alla spelare i laget. Detta ska framgå på matchprotokollen.

 

MAT- OCH MÅLTIDSSCHEMA

Frukost, lunch, middag och kvällsfika kommer att serveras till lagen. Till de lag som bor på hotell serveras ingen frukost och kvällsmål.

Frukost, lunch och middag och kvällsmål kommer att serveras på Hållängetskolan.

Det finns lättare förtäring och fika att köpa i cafeterian under hela helgen.

 

OBS! Är det något lag som INTE tänker äta någon av måltiderna måste detta meddelas skyndsamt till lagvärden eller cupansvariga.

 

Dessa mattider är: (sluttid är sista tid för ankomst, de behöver alltså inte ha ätit upp)

Fredag middag

16.00–18.00

Lördag frukost

07.00-09.30

Lördag lunch

11.00–13.00

Lördag middag

16.00–18.00

Söndag frukost

07.00-09.30

Söndag lunch

11.00–13.00

 

Mellanmål: 09-11, 14-16 

Mellanmål ställs in i omklädningsrummen av lagvärdarna.

 

OMKLÄDNINGSRUM

Alla lag disponerar under cupen ett eget omklädningsrum. Lagvärden visar tilldelat omklädningsrum.

För tjejer finns ett separat omklädningsrum med dusch.

Nycklar till omklädningsrum kvitteras ut av respektive lagledare hos cupansvariga.

Återlämna nycklarna till cupkansliet innan avresa. Omklädningsrummen ska grovstädas innan de lämnas efter genomförd cup.

Eventuella skador som uppstår på inredning i omklädningsrum ska rapporteras till cupkansliet för vidare åtgärder.

 

PLACERING

Vid lika poängställning

mellan två lag avgör:

 

1) Målskillnad

2) Inbördes möte

3) Flest gjorda mål

4) Minst insläppta mål

5) Lottning

 

Vid lika poängställning mellan tre eller flera lag upprättas

en särskild tabell med enbart dessa lags inbördes möten

och placeringarna avgörs enligt följande:

 

1) Antal poäng.

2) Målskillnad.

3) Flest gjorda mål.

4) Om ställningen fortfarande är lika räknas även målen i de övriga matcherna in och målskillnaden avgör.

5) Lottning.

 

PRISER- OCH PRISUTDELNING

Pokal och medalj till de lag som placerar sig på plats ett till tre. Prisutdelning sker på söndagen direkt efter respektive lags sista match.

 

PROTEST

En eventuell protest ska vara inlämnad senast 15 minuter efter avslutad match och sker

skriftligen och mot en avgift på 1000 kr som återlämnas vid godkänd protest.

 

RESULTAT

Cupen kommer att kunna följas via www.cuponline.se.

 

SJUKVÅRD

Sjukvårdare kommer finnas på plats. I händelse av allvarlig olycka tillkallas ambulans.

 

SLIPNING AV SKRIDSKOR

Kom med nyslipade skridskor! Lagen ombesörjer själva slipning av skridskor och andra materialåtgärder.

 

TRÖJFÄRG

Vid lika tröjfärg använder bortalaget sina reservtröjor. Kontrollera i god tid före matchen vilken färg på tröjorna motståndarna har.

Se respektive lags information på Cuponline. Alla lag ska själva lägga in sina tröjfärger på Cuponline.

 

TÄVLINGSLEDNING

Tävlingsledningen fattar beslut vid ev. protester under pågående cup och tar emot eventuella synpunkter på arrangemanget. I tävlingsledningen under cupen ingår Manuel Fierro (Cupgeneral) och Rikard Boberg (Modo hockeys ungdomsansvarig).

Till tävlingsledningen kan adjungerade medlemmar inväljas beroende på vad det är för fråga som ska hanteras t ex domare med flera.

 

UPPVÄRMNING

Kan ske på is ca 5 – 10 minuter före match, detta kan dock inte garanteras. Övrig uppvärmning kan ske antingen inomhus eller utomhus, inget spel med klubba, puck eller boll inomhus. OBS! Inga spelare på isen innan vaktmästaren stängt sargdörrarna.

 

VÄGBESKRIVNING

Modohallen ligger på Byvägen 30 i Domsjö.

   

Med vänliga hockeyhälsningar

Modo U13

Spelare, ledare och föräldrar

Annons