Tumba Hockey
cup 2025
För spelare födda 2013 (U12)
26-27 april 2024
Antal lag: 8 lag möts inkl. slutspel, alla spelar lika många matcher.
Nivå: Medel
Ålder: U12 (Vi välkomnar spelare födda 2013 eller senare.)
Spelform: Matcherna spelas enligt regler för U13, dvs 5 mot 5 på fullstor is. Vi spelar 2x15 min effektiv tid. Spolning sker efter varje match. Spelregler enligt Svenska Ishockeyförbundet.
Cupen planeras för 8 deltagande lag som delas upp i två grupper och därefter 2st slutspel. Placering 1, 2 i varje gruppspel går till A-slutspel och 3,4 går till B-slutspel. Alla lag får spela 5 matcher (3 på lördagen och 2 placeringsmatcher på söndagen). Gruppindelning görs när samtliga anmälningar kommit in.
Poängberäkning: vinst 2 poäng, oavgjort 1 poäng, förlust 0 poäng.
Ordningen i gruppspelet avgörs genom vunna poäng. Vid lika många poäng gäller:
1: Inbördes möten
2: Målskillnad
3: Flest gjorda mål
4: fair play.
I slutspelet tillämpas 5 min förlängning vid lika och sedan straffläggning (bäst av 3)
Avgifter: Lagavgiften är 4500 kr. Spelaravgiften är 800 kr/spelare. Vid 15 eller fler spelare ingår 3 ledare utan kostnad, färre än 15 ingår 2 ledare. Extra ledare kostar 300 kr/person. Lagavgiften betalas i samband med anmälan till cupen, först när avgiften är betald är er plats garanterad.
Spelaravgiften ska betalas senast 15 april 2025. Avgifterna betalas till lagets konto i Nordea: 3255 02 31627
Märk inbetalningen tydligt med ert lags namn.
I avgiften ingår: Lunch på lördagen, Hamburgare med dryck på lördag kväll. Lunch på söndagen. Frukt/Mellanmål finns till spelarna samt fika till ledarna. Pokal till alla lag och medaljer till alla spelare. Eventuella allergier ska meddelas i samband med att spelaravgiften ska vara betald.
Är det något lag som vill ha middag på söndagen så går det att ordna så att det finns matlådor att värma innan hemresa. Meddela i förväg så löser vi det.
Anmälan och kontakt: Anmälan görs via formuläret eller mejlas till team13@tumbahockey.se
Vid anmälan via mail vill vi att ni uppger:
-Förening
-Lagnamn
-Tröjfärg (hemma/borta)
-Kontaktperson
-E-post
-Mobiltelefonummer
För att så många som möjligt ska kunna vara med om denna härliga helg ser vi helst att varje klubb i första hand anmäler ett lag med möjlighet till efteranmälan om cupen inte blir full.
Omklädningsrum: Lagen disponerar ett omklädningsrum lördag-söndag, vid behov kan man eventuellt få tillgång redan fredag kväll. Vi ordnar särskilt omklädningsrum för tjejer om det behövs.
Grill och kafé: Vår grill utomhus kommer vara öppen hela helgen, inomhus finns vår lagkafeteria samt att klubbkafeterian en våning upp är öppen under hela cupen.
Boende: För er som kommer långväga ifrån finns följande alternativ:
Scandic Kungens Kurva, Scandic Södertälje, Scandic Skärholmen, Best Western Plus Hotel Kungens Kurva. Det är ungefär samma restid till ishallen (ca 15 min) från samtliga.
Det finns även ett mindre vandrarhem och stugor på Lida friluftsgård