Markus Åkerblom Cup 2016
Hokejs
4 - 6 nov 2016
U13
Välkommen!

Markus Åkerblom Cup vänder sig till U13-lag där merparten av laget är födda 2004.

CUPEN ÄR NU FULLTECKNAD  (lag kan endast anmäla sig som reserv)

Vi ser fram emot att få hälsa just ER välkomna till Östersund Arena.

Tidpunkt
4 – 6 november 2016


Spelplats

Östersund Arena. Hall A & Hall B.


Spelform

Gruppspel under fredag och lördag med slutspel under sista söndagen.


Matchtid

2 x 20 minuter flygande byten

Antal lag och matcher
8-12st lag. Vi garanterar minst 7st matcher/lag.

 

Regler
Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher.
Om något lag hamnar samma poäng i tabellräkningen gäller i första hand målskillnad. Skulle även målskillnaden vara densamma gäller flest gjorda mål. Skulle även det vara densamma gäller minst antal insläppta mål. Skulle det fortsatt vara helt jämnt lagen emellan gäller lagens inbördes möte. Skulle dessa lag i det fallet spelat oavgjort mellan varandra och inte heller det kunna skilja lagen åt får lotten avgöra skillnaden i tabellplacering mellan lagen.

Final och placeringsspel
Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st/lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.

Ert lag ska vara registrerat med namn på spelare och ledare senast 4 oktober.

Prisutdelning sker direkt efter respektive lags sista match.
Ettan i turneringen erhåller pokal.
Spelare i segrande lag i Cupfinalen erhåller Guldmedaljer
Spelare i förlorande lag i Cupfinalen (cup 2:a) erhåller Silvermedaljer.
Spelare i segrande lag i match om 3:e pris erhåller Bronsmedaljer.
Dessutom delas ett Fair Play-pris ut i form av en pokal ut till det lag eller person som uppträtt sportsligast under hela turneringens genomförande.


Cupjury

Skulle det bli diskussioner kring domslut eller liknande som inte kan redas ut direkt och som går till protester finns en cupjury där ärenden tas upp.
Juryn består av fem personer där tre representanter från olika föreningar finns representerade. Då kan vi alltid få en neutral syn på en händelse om detta skulle ske och utifall, peppar peppar, juryn måste sammankallas.


Juryns sammansättning:
Patrik Jemteborn – Cupgeneral/sammankallande, (innehar endast utslagsröst om så erfordras)
Niccolais Stranzalis – domarrepresentant
Niklas Olsson - från Östersunds IK
Gry Roaldset– från Rosenborgs HK.
Michael Frisk– från Mora IK.
Välkomna att i er laganmälan komma med er egen representant/ nonimering

 

Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarige.

 

Mat
Fredag Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag Frukost, Lunch

Det finns fika och mat till försäljning i arenans restaurang under hela helgen.
Vid registrering av spelare och ledare SKALL eventuella allergier anges i Cup Online.

 

Boende
Sker på skolan Prolympia som ligger på promenadvägs avstånd från Östersund Arena närmare bestämt på Kasernvägen 5 men var lugn. Er lagvärd kommer hjälpa er att hitta till just ERT klassrum.
Rummen går inte att låsa separat så vi rekommenderar er att INTE lämna värdesaker såsom plånböcker, Ipads mm på förläggningen.
Er förläggning lämnas åter i det skick ni fick dem. Sopor ska tömmas och sopsäckar ska knytas ihop och lämnas på anvisad plats. Städutrustning finns i anslutning till klassrummen. Ett tips kan vara att direkt ta en bild på rummet när ni ankommer så ni minns hur det ska möbleras och lämnas innan ni avreser.
Er lagvärd kommer och visiterar rummen med er efter överenskommelse.
Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck skall medföras.

Boende för medföljande rekommenderar vi:
Scandic Syd ca 6km från Arenan 063-685 86 00 alt
Scandic City ca 2,5km från Arenan 063-57 57 00

Skulle inte det falla er på läppen är vårt tips att ni kontaktar Visit Östersund www.visitostersund.se De har alltid bra tips på schysst boende!

 

Inkvartering
Detta sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under turneringen.

 

Kostnad/Betalning
Anmälningsavgiften 2 500 kr betalas till Bg 637-3112.
Ange Åkerblom Cup och lagets namn.

Deltagaravgiften 995 kr/spelare och ledare betalas in på Bg 637-3112.

(2 ledare gratis) Ange Åkerblom Cup och lagets namn.

Sista betalningsdag är 14 oktober.
Behåll insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.

 Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, boende på hårt underlag, priser, lokalhyra samt alla måltider.

 

Cup-kansli / Anmälan
Cup-kansliet ligger centralt i Östersund Arena. Anmäl er här vid ankomst så vi får morsa på varandra.
Första gången ni ska hitta dit går ni bara förbi cafeterian/restaurangen och går rakt fram. När ni slår näsan i en glasdörr är ni framme.
Här får ni hjälp med frågor, hämtar mellanmål, kvitterar ut nycklar, får spelscheman samt med mera.

Cupansvarig för 2016 års Markus Åkerblom Cup är Patrik Jemteborn.
Mail: patrik.jemteborn@skidskytte.se
Mobil: 070 671 2008

Vid anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt antal spelare och ledare.

 Anmälan skickas till: patrik.jemteborn@skidskytte.se


OBS!!

Informationen i denna inbjudan kan komma att förändras innan cupstart.

 

Välkommen!     


Annons