ÖIK-05
Hälsar er välkomna till Östersund! 3-5 november 2017.
Bestämmelser och information
Tidpunkt
3 – 5 november 2017
Spelplats
Östersund Arena A & B.
Spelform
Gruppspel alt enkelserie bestäms senare.
Matchtid
2 x 20 minuter flygande byten
Antal lag och matcher
8-12st lag. Först till kvarn är det som gäller.
Vi garanterar minst 7st matcher/lag.
Regler
Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher. Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st/lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.
Östersund IK’s cuper har alltid förbundsdomare.
Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarige.
Mat
Fredag Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag Frukost, Lunch
Det finns fika och mat till försäljning i arenans restaurang under hela helgen.
Boende
Ingår på hårt underlag med gångavstånd till ishallen. Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck skall medföras.
Scandic Syd ca 6km från Arenan 063-685 86 00.
Scandic City ca 2,5km från Arenan 063-57 57 00
Inkvartering
Detta sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under turneringen.
Kostnad/Betalning
Anmälningsavgiften 2 500 kr betalas till Bg 637-3112.
Ange McDonalds Cup och lagets namn.
Deltagaravgiften 1020 kr/spelare och ledare betalas in på Bg 637-3112.
(2 ledare gratis) Ange Åkerblom Cup och lagets namn.
Sista betalningsdag för spelaravgiften är 10 november
Behåll insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.
Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, boende på hårt underlag, priser, lokalhyra samt alla måltider.
Prisutdelning sker direkt efter respektive lags sista match.
Kontakt/Anmälan
Tommy Wimmerqvist
tommy.wimme@yahoo.se
070-3080400
Vid anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt antal spelare och ledare.
OBS!!
Informationen i denna inbjudan kan komma att förändras innan cupstart.
Välkommen!