IFK Tumba IK Team 07 hälsar er välkommen till:
SALOMONSSONS AGENCY CUP FÖR U11 (AAA)
Tumbas CUP 2017 U11 spelas helgen lördag den 28 april och söndagen 29 april i Ishuset, Tumba söder om Stockholm. Cupen riktar sig till spelare födda 2007. Överåriga som har dispens för att spela i U11 lag får delta men skall förmedlas till cupansvarig.
SPELFORM (om 8 lag)
Cupen spelas under två dagar med gruppspel på lördag och slutspel på söndag. Max 8 lag som delas upp i två grupper. Varje lag är får 5 matcher (3st. gruppspel lördag, 2st. slutspel söndag). Matcherna spelas på helplan med flygande byten. Stockholm Ishockeyförbundets regler för U11 tillämpas. Tid vid utvisning är 1 min och tacklingar är tillåtna.
Gruppspel (lördag)
Vinst 2 p. Oavgjort 1 p, Förlust 0p.
- I grundspelet gäller följande vid samma poäng i ordning som följer: Inbördes möte, målskillnad, flest mål.
- Matchtid 2x12 min dock max 45 min istid. Sekretariatet meddelar när en minut återstår, resultatet vid full tid eller då matchen blåses av är det resultat som gäller.
- Spolning efter varannan match.
Slutspel (söndag)
- I slutspelet gäller följande vid oavgjort resultat: Overtime i max 5 spel 5-5. Vid oavgjort resultat efter overtime gäller 3 straffar (olika skyttar) för vardera lag, därefter sudden straffar. Vid tidsbrist avbryts matchen och lottning sker.
- Matchtid 2x15 min
- Spolning mellan varje match
Övrigt
- I cupen gäller satta tidsschemat det innebär att match kan avbrytas innan den är färdigspelad, då gäller resultat vid avblåsning, vid slutspel gäller vad som står ovan vid oavgjort resultat.
- Alla lag disponerar eget omklädningsrum under hela cupdagen, så långt det är möjligt.
- Glöm ej skridskoskydd
SPELSCHEMA & PROGRAM
Spelschema kommer att publiceras på Cuponline senast 1 vecka innan startdatum.
PRISER
- Pokaler till lag på placeringar 1-3.
- Guld, silver och bronsmedaljer i både OS- och VM slutspel.
- Matchens lirare i varje lag (placering 1-4)
OMKLÄDNINGSRUM
- Alla lag disponerar eget omklädningsrum under hela cupdagen, så långt det är möjligt.
- Glöm ej skridskoskydd
ANMÄLAN & AVGIFTER
- 3 500 kr per lag.
- 300 kr per spelare (Minst 11 spelare/lag,*3 ledare/lag ingår, övriga ledare 200 kr)
I avgiften ingår :
- Medaljer till alla spelare.
- Lunch och mellanmål ingår på Lördagen.
- Lunch på söndagen
- Ledarfika finns båda dagarna
Ange allergier senast den 15:e april.
ÖVRIGT
I hallen finns även en kiosk med lättare förtäring som toast, korv med bröd och frukt etc.
Samt grillade hamburgare för hungriga föräldrar/fans.
Flertal aktiviteter kommer äga rum både i och utanför Ishuset. Lotterier & puckkastning med fina priser!