TAIF-Cupen
Ishockey
22 - 23 apr 2023
U14
CupOnline - Gratis Cup

Speldagar lördag 22/4 - söndag 23/4 2023

 
TÄVLINGSFORM 
Antal deltagande lag är 8 lag fördelade på 2 grupper med vardera 4 lag i varje. Cupen avser pojkar födda år 2009 eller senare och flickor födda 2007 eller senare.

Detta är en medelcup.

 

MATCHTID 

Gruppspel och placeringsmatcher 2 x 15 min effektiv tid. Final 2 x 15 min effektiv tid.

 

TÄVLINGSBESTÄMMELSER 

2-domarsystem. 3-poängssystemet tillämpas. Vid lika antal poäng efter grundspelet avgör följande:  

Inbördes möte 2. Målskillnad 3. Flest gjorda mål 4. Lottning. Vid oavgjort efter full tid i finalspelet avgörs matcherna genom straffslag, 3 straffar per lag därefter sudden straffar. 

I övrigt gäller Svenska Ishockeyförbundets regler. 

 

PRISER 

Spelare i lag som placeras på 1:a, 2:a och 3:e plats tilldelas medalj. Segrande lag får dessutom en cup-pokal. 

 

KOSTNADER 

Anmälningsavgift: 3.500 kr per lag. 

Avgiften skall betalas in senast 15 april 2023 på bankgiro 709-3503. ”Märk lagnamn”

 

Deltagaravgift: Det finns två olika paket att välja mellan för deltagande lag, två hotellalternativ samt ett för pendlande lag. 

 

ANMÄLAN TILL CUPEN 

Anmälan görs senast 17 april 2023 till:

Melker Tollsten (cup-ansvarig) via mail melker.tollsten@taif.se

Patrik Månsson ( lagledare U14), Tel 073-9846046 eller via mail manzzon@gmail.com

Stefan Fransson (klubbchef, ansvarig deltagarpaket hotell)  via mail klubbchef@taif.se

I anmälan skall det framgå vem som är er klubbs kontaktperson med namn, telefon och mailadress. OBS! Först till kvarn gäller…

 

 

ÖVRIGT

Anmälningsavgiften återbetalas ej vid ev. återbud. Antalet betalda deltagaravgifter justeras i samband med cupen. Varje lag disponerar eget omklädningsrum under cup-dagarna. Viss sjukvårdsberedskap finns.

 

DELTAGARPAKET

Badhotellet Spa & Konferens Hotell paketet 1.500 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum. Ledare bor antingen i dubbelrum eller 3-bäddsrum (beror på antal ledare)

 

Best Western Hotell Paketet 1.500 kr/spelare/ledare inkl. hotellfrukost

3 spelare/rum. Ledare bor antingen i dubbelrum eller 3-bäddsrum (beror på antal ledare)

 

 

Deltagaravgift för lag som pendlar är 750 kr/spelare/ledare (Ingår 2 luncher, frukt och mellanmål)

Meddela antal spelare/ledare vid anmälan så ordnar vi med hotellen.

DETTA INGÅR I ALLA HOTELL DELTAGARPAKET

  • Lunch, frukt, mellanmål, middag den 22/4
  • Frukost, frukt, mellanmål och lunch den 23/4

Luncher serveras i tennishallen, som ligger vägg i vägg med ishallen (hotellfrukost och middag serveras på respektive hotell). 

OBS! Tänk på att anmäla ev. mat-allergier.

Vi frågor kontakta ansvariga, se under anmälan till cupen.

Annons