Intersport cup
Hokejs
25 - 27 okt 2024
pojkar 2010

VÄLKOMNA!

Piteå Hockey Ungdom U15 hälsar alla välkomna till Intersport Cup 25-27 oktober 2024.

Tillsammans ska vi göra denna helg till en trevlig upplevelse. Vi ser fram emot härliga hockeymatcher som präglas av fairplay och kämpaglöd.

Vi vill även passa på att tacka domare, funktionärer, sponsorer och deltagande lag med supportrar för att ni ställer upp och möjliggör genomförandet av cupen.

 

Cupen spelas med 8 deltagande lag.

 

Spelplats   
Cupen spelas på LF-arena.

Matcher
Varje lag spelar 5-6 matcher under helgen, med, om möjligt, minst 15+1 spelare i varje lag. Cupen spelas i formen av A- slutspel, B- slutspel samt placeringsmatcher.

Dispenser
Vi lämnar nivå anpassade dispenser där överåriga spelare till storlek, kunskap och uppträdande är på U15 nivå. Ansökan om dispenser i dialog med cupansvarige/tävlingsledare.

Spelform
Matchtiden är 2x20 minuter med 2 min paus mellan perioderna, ingen spolning i periodpaus. Vi har en maximal speltid på 65 minuter, efter det avslutas matchen. Vid 5 måls ledning är det rullande tid om vi ligger efter i tidsschemat. 
Vid oavgjort resultat i placeringsmatcher/slutspel – se fliken "Regler" för mer information.

Cuponline
Deltagarförteckning skrivs in av lagen själva via Cuponline senast 13 oktober.
Sekretariatet kommer att uppdatera Cuponline löpande under helgen.

Livesändning

Matcherna sänds via svenskhockey.tv. Vi reserverar oss för eventuellt fel i tekniken.

Vid ankomst
Matchvärd kommer finnas på plats vid ankomst vid LF-arena för information om omklädningsrum och boende samt vid eventuella andra frågor. Incheckning på skolan från kl. 16.30.

Ishallarna
Omklädningsrum på LF-arena är tillgängliga från 13:00 fredag den 25/10.

Omklädningsrum
Ambitionen är att varje lag disponerar ett eget omklädningsrum under hela cupen.
Det rekommenderas att lagen använder skridskoskydd.
Vänligen lämna omklädningsrummen städade.

Ledarrum
Ledarrum finns tillgängligt med kaffe och fika på övervåningen på LF-arena.

Boende
Inkvartering sker i klassrum på Solanderskolan, cirka 5 km från ishallen. 
På Solanderskolan serveras även frukost och kvällsfika som ingår för övernattande lag.  
Utcheckning senast kl 12.00. Klassrummen ska lämnas städade med bänkarna på samma plats som vid ankomst. 

Måltider för lagen
Lunch och middag serveras i Christinaskolans matsal (500 m från ishallen). Vänligen meddela köksansvarig om ert lag uteblir från någon måltid. 
Kvällsfika och frukost serveras till övernattande lag på Solanderskolan. 

FREDAG:
Middag 16:00-19:00

LÖRDAG

Lunch 10:30-13:30

Middag 16:00-19:30

SÖNDAG
Lunch 10:30-13:30

Allergier ska anmälas till e-post: sooffaann@gmail.com senast 13 oktober.

Kiosk 
Servering av kaffe/te, drickor, fikabröd, varmkorv, klämmackor m.m. erbjuds i anslutning till matcherna.

Anmälan
Senast den 7 oktober till e-post: sooffaann@gmail.com
Vid anmälan uppge:
Förening/lagnamn
Kontaktperson inkl. kontaktuppgifter (används även för fakturering)
Antal spelare och ledare

Avgifter
Lagavgift
4 000 kr/lag, betalas in på faktura som skickas till respektive lag.  

Deltagaravgift
1075 kr/spelare - dock minst 15 spelare per lag. 

3st ledare ingår i avgiften. Utöver det 1075 kr/ledare.

Deltagaravgifterna betalas på faktura som skickas till respektive lag.

Fakturaunderlag hämtas från Cuponline utifrån av Er anmälda spelare och ledare.

Avbokningsvillkor
50% av deltagaravgift återbetalas. Vid avbokning återbetalas dock ej lagavgiften.

Kontaktpersoner

Cupansvarig: Sofia Pettersson 070-6612271
Lag- och matchvärd: Nina Larsson Lidberg 070- 995 03 96
Köksansvarig: Sofia Ebemark 070-215 54 75
Logiansvarig:  Nina Larsson Lidberg 070- 995 03 96
 

Vi hälsar er alla varmt välkomna!

Annons