Ulricehamns IF U12-cup
Ishockey
15 - 16 mar 2025
U12
CupOnline - Gratis Cup

Välkomna till Ulricehamns IF populära 2-dagarscup i Ulricehamn för U12 lag.

 

Ta chansen att spela en av lagets första helplanscuper.

 

Cup-info:

U12-spelare födda 2013, dock får max 2 spelare födda 2012 delta.

 

Speldatum: 2025-03-15 och 2025-03-16.

 

Antal lag: 8-10

 

Spelform:

Matcherna kommer att spelas på helplan, i Lassalyckans 2 ishallar.

 

Speltiden är 2x18 min utan periodpaus och spolning sker efter varje match.

 

Lagen lottas in i två grupper, där alla möter alla med spel i båda hallarna. I enlighet med spelarnas ålder visas inga resultat i matcherna och inga tabeller redovisas. Däremot kommer vi ha koll på vinnare i respektive matcher för att sedan skapa jämna matcher som avslutning på söndagen så kallade placeringsmatcher.

 

Första matchstart på lördagen är kl 09:00 och sista matchen startar kl 18:10.

På söndagen är första nedsläpp kl 08:00 och placeringsmatcherna beräknas vara klara ca 19:00.

 

Nivå:

Cupen rubriceras som medelnivå, vilket vi ber alla anmälda lag att respektera. Tänk på att barnkonventionen nu är lag och inga select- eller toppade lag skall anmälas till cupen. Så endast rena klubblag där alla tillåts spela i princip lika mycket. I de fall överåriga medverkar ber vi även att i dessa lägen beakta att cupen klassificeras som medel.

 

Regler:

Svenska Ishockeyförbundets regler gäller, mer info finns under rubriken ”Spelform”.

 

Tillsammans med Västergötlands ishockeyförbund och Ulricehamns IF vill som ett led

i att skapa god stämning i samband med matcherna uppmärksamma spelare, ledare

och publik på följande:  

- Vi vill uppmana alla ledare, spelare och publik att uppträda respektfullt mot alla!

- Stötta och heja på ert lag och smutskasta inte motståndarna.

- Hjälp domarna att utföra sitt uppdrag i deras viktiga roll som matchledare och respektera deras beslut genom en god sportslig attityd. Utan domare blir det ingen match.

 

Domare:

Samtliga domare är föreningsdomare från åldersgrupperna U15, U16, J18 och J20.

3-domarsystem tillämpas.

 

Priser:

Pokaler delas ut till alla lag.

 

Avgifter:

4 000 kr/lag i anmälningsavgift. Anmälningsavgiften är bindande, och återbetalas endast i det fall laget inte erhåller en plats i cupen.

 

995 kr/spelare i deltagaravgift där lägsta belopp för deltagaravgiften är för 15 spelare, motsvarande 14 925 SEK.

 

I deltagaravgiften ingår allt för 2 ledare per lag, ytterligare ledare kan inkluderas för 550 kr/ledare.

 

Följande ingår,

- Frukostkorg på lördag och söndag som serveras i respektives lags omklädningsrum.

- Lunch på lördag och söndag.

- Eftermiddagsfika på lördag och söndag,

- Middag på lördagskvällen i UIF:s klubbstuga, 1 min promenad från ishallarna.

- 1 övernattning, lördag till söndag, i sovsal på hårt golv.

 

För långväga lag finns det möjlighet att komma på fredag, dock tidigast 17:00, för övernattning i samma sovsal som nästkommande natt, för 100 kronor per spelare och ledare.

 

Vänligen notera att cupledningen önskar information via cuponline om ev. matallergier och ev. extra övernattning senast 14 dagar innan cupstart.

 

Alternativt boende för lagen:

Vill man ha annat boende bokas det av er. Vi kan rekommendera Hotellboende för lagen i enkel, dubbel eller flerbäddsrum på Hotell Lassalyckan.

 

Övriga alternativa boende för lagen kan hittas enklast via turistbyråns hemsida, https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/

 

Vänligen notera att friluftsområdet Lassalyckan är mycket populärt, varför hotellet ofta är mycket bokat och vi ber Er vara ute i god tid med Er hotellbokning.

 

Alternativt boende bokas av lagen själva, och i det fall alternativt boende nyttjas skall tävlingsledningen informeras senast 14 dagar innan cupstart, varvid en total rabatt om 1.000 kronor erhålles. Noterbart är att vid alternativt boende serveras inte laget frukost när det ankommer till ishallen på söndagen.

 

Anmälan:

Görs senast 2025-02-20 till johan.folkesson@uif.se. Vänligen notera att cupen är begränsad till max 10 lag och ”först till kvarn” gäller.

 

Laget, med spelare och ledare, skall vara registrerat på cuponline senast 10 dagar innan cupstart. 

 

Betalning:

Betalning av anmälningsavgift skall ske omgående vid anmälan.

Deltagaravgifter betalas in senast 2025-02-20.

Betalningarna skall göras till BG 454–4391 märk ”2025 UIF U12 Cup + lagnamn”

För utländska lag IBAN SE 02 8000 0838 0846 3770 4331 

BIC SWEDSESS

 

Skridskoslipning:

Skridskoslipning går att få utförd till en kostnad på 50 kronor.

Bokning och betalning av slipning görs på café Hyllan.

Medtag skridskoskydd.

 

Att göra under dagen för medföljande syskon, kompisar, föräldrar och alla andra,

Korv, toast, enklare lunchmat, fika, kaffe, godis, kommer att under hela dagen att serveras i vårt fik ”Hyllan”..

 

Samma lunch som spelarna kommer att serveras finns att förboka för

100 kr per person, och cupledningen önskar få denna minst 5 dagar innan cupen spelas, och antalet önskade extraluncher mailas till cupledningen. Betalning för dessa extra luncher görs i ishallens café Hyllan.

 

För mer information, klick gärna på följande länkar,

https://www.ulricehamn.se/uppleva/lassalyckan/

http://www.vastsverige.com/sv/ulricehamn/

 

Boende för medföljande föräldrar, syskon och alla andra:

UIF rekommenderar följande boende:

http://www.hotell-lassalyckan.se/

http://hotellbogesund.se/

 Airbnb

 

För övriga boende, kika på https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/

 

Undrar ni över någonting, tveka inte att kontakta cupansvarig

Johan Folkesson 0733-181754

 

Välkomna till Ulricehamn!

Ulricehamns IF

Annons