Sedan 1999 har FOC Farsta
anordnat Farsta Hockey Games.
Ni är hjärtligt välkomna att anmäla er till den
24:e upplagan av Farsta Hockey Games!
som arrangeras av TEAM 09 U13
Tid:
Fredag 22/4 kl. 17:00-22:00 Lördag 23/4 kl. 08:00-20:00 Söndag 24/4 kl. 08:00-18:00
Plats: FARSTA ISHALL
Nivå: Lätt/medel (A/AA)
Spelartruppen:
Minst 15 utespelare och en målvakt.
Spelarna ska vara födda 2009. Självfallet kan äldre och yngre spelare enligt
Svenska Ishockeyförbundets regler delta.
Antal lag:
10 lag
Spelform:
Grundspel i två grupper om fem lag i
varje grupp där alla möter alla. Efter gruppspel, A och B slutspel. Alla lag
spelar minst fem matcher.
Matchtid:
·
2X15 minuter i effektiv tid
·
Utvisningar enligt Svenska Ishockeyförbundets tävlingsbestämmelser
2021/2022.
Spolning efter varje match.
1 timmes isvård på lördag och
söndag
Spelregler:
A) Segrande
lag får 2 poäng
Förlorande lag får 0 poäng
Vid oavgjord match får båda lagen
1 poäng.
B) Ordningsföljden
i cupen avgörs genom antalet vunna poäng
Vid oavgjort resultat i
slutspelets och placeringsmatcher sker avgörandet genom straffläggning om först
tre stycken och därefter ”Sudden Death” en i taget.
Priser:
Pokaler till samtliga lag i olika storlekar.
En pokal till ett lag för
fair play.
Pris utdelas till
turneringens bästa målvakt, back och anfallare.
Efter varje match delas det
ut två diplom för bästa spelare. Ett till varje lag.
Mat/kost:
Följande ingår i
deltagaravgiften:
Fredag: Mellanmål, middag till de lag som spelar efter 20:00
Lördag: Lunch eller middag
samt ett mellanmål.
Söndag: Lunch eller middag
samt ett mellanmål.
Ledarfika under hela cupen.
Meddela ev. allergier senast 2 veckor innan cupen.
Avgifter:
Lagavgiften uppgår till 6000 kr
per lag och betalas i samband med anmälan.
Betalning till Danskebank:
Konto Nr. 133 6068 5148
Lagavgiften återbetalas om
laget inte antas till cupen. Vi förbehåller oss rätten till att prioritera
tidiga anmälningar/betalningar, samt även begränsa deltagande till endast ett
lag per förening.
Vid betalning vänligen ange som referens: Laget+ CUP (Exempel
"FOC FARSTACUP" för FOC Farsta)
Deltagaravgiften uppgår till 550 kr per spelare. 3 ledare ingår
i anmälningsavgiften för laget, eventuella extra ledare betalar 350kr/pers.
Senast 3 veckor innan cupen startar ska deltagaravgiften vara betald.
Vid betalning av deltagare vänligen ange som referens: Laget+
antal spelare+ antal ledare. Exempel FOC Farsta 17+3 (för FOC Farsta 17 spelare
och 4 ledare)
Antalet spelare och ledare,
samt ev. allergier skall vara inskrivna i Cuponline senast 14 dagar innan cupen
startar. Detta för att vi ska kunna ta hänsyn till allas ev. allergier vid inköp
av mat. Samt ev. skilda omklädningsrum för tjejer.
Omklädningsrum:
Under hela sin deltagande tid
får laget disponera ett omklädningsrum. OBS! ta med eget hänglås så att ni kan
låsa om er.
Övrigt:
Vid behov av logi kan vi ge förslag
på olika hotell och boenden i närheten. Olika typer och komfort av boenden
finns.
Samtliga lagledare kommer bli
inbjudna till en WhatsApp grupp för snabb kommunikation mellan Cuparrangörerna
och samtliga lag.
För anmälan och kontakt:
Martin Arfalk
070-848 65 17
martin.arfalk@farstahockey.se
VARMT VÄLKOMNA!