Cup-info:
U14-spelare födda 2011, dock får max 2 spelare födda 2010
delta i det fall de har dispens för seriespel i respektive förbunds A2-serie.
Speldatum: 2025-03-29 och 2025-03-30.
Antal lag: 10
Spelform:
Matcherna kommer att spelas på helplan, i Lassalyckans 2
ishallar, med 5 utespelare och 1 målvakt, där 8 av lagen spelar 4
gruppspelsmatcher och 1 placeringsmatch, finallagen får spela 1 match mer,
totalt 6 matcher.
Speltiden är 2x18 min utan periodpaus och spolning sker
efter varje match.
Lagen lottas in i två grupper, där alla möter alla med
spel i båda hallarna. Efter gruppspelet spelas en placeringsmatch för 5:orna
och 4:orna i respektive grupp. Därefter följer semifinal där 1:an i ena gruppen
möter 2:an i andra gruppen och sedan följer parallellt en placeringsmatch för
respektive grupps 3:or och finalmatchen mellan vinnarna från semifinalerna.
Första matchstart på lördagen är kl 09:00 och sista
matchen startar kl 18:10.
På söndagen är första nedsläpp kl 08:00 och
placeringsmatcherna för 4:orna och 5:orna beräknas vara klara 15:00.
Placeringsmatch mellan 3:orna beräknas vara klar 18:15 och finalen färdigspelad
ca.19:00.
Vid oavgjort resultat vid fulltid i placeringsmatcherna
så kommer båda lagen få samma placering.
Vid oavgjort resultat vid fulltid i semifinalen och
finalen avgörs dessa på straffläggning, först en omgång med 3 straffar och
därefter ”sudden-death” straffläggning. Samma spelare som deltagit i
straffomgång 1, får även lägga en straff i omgång 2.
Nivå:
Cupen rubriceras som medelnivå, vilket vi ber alla
anmälda lag att respektera. Tänk på att barnkonventionen nu är lag och inga
select- eller toppade lag skall anmälas till cupen. Så endast rena klubblag där
alla tillåts spela i princip lika mycket. I de fall överåriga medverkar ber vi
även att i dessa lägen beakta att cupen klassificeras som medel.
Regler:
Svenska Ishockeyförbundets regler gäller förutom vid
avgörande av semifinaler och finalen, mer info finns under rubriken ”Spelform”.
Tillsammans med Västergötlands ishockeyförbund och
Ulricehamns IF vill som ett led
i att skapa god stämning i samband med matcherna
uppmärksamma spelare, ledare
och publik på följande:
- Vi vill uppmana alla ledare, spelare och publik
att uppträda respektfullt mot alla!
- Stötta och heja på ert lag och smutskasta inte
motståndarna.
- Hjälp domarna att utföra sitt uppdrag i deras
viktiga roll som matchledare och respektera deras beslut genom en god sportslig
attityd. Utan domare blir det ingen match.
Domare:
Samtliga domare är Distriktsdomare & Föreningsdomare
från åldersgrupperna U16, J18 och J20.
3-domarsystem tillämpas.
Priser:
Pokaler delas ut för 1:e till 4:e plats.
Avgifter:
4 000 kr/lag i anmälningsavgift. Anmälningsavgiften är
bindande, och återbetalas endast i det fall laget inte erhåller en plats i
cupen.
1095 kr/spelare i deltagaravgift där lägsta belopp för
deltagaravgiften är för 15 spelare, motsvarande 16 425 SEK.
I deltagaravgiften ingår allt för 2 ledare per lag,
ytterligare ledare kan inkluderas för 550 kr/ledare.
Följande ingår,
- Frukostkorg på lördag och söndag som serveras i
respektives lags omklädningsrum.
- Lunch på lördag och söndag.
- Mellanmål på lördag och söndag.
- Middag på lördagskvällen i UIF:s klubbstuga, 1 min
promenad från ishallarna.
- 1 övernattning, lördag till söndag, i sovsal på hårt
golv.
För långväga lag finns det möjlighet att komma på fredag,
dock tidigast 17:00, för övernattning i samma sovsal som nästkommande natt, för
100 kronor per spelare och ledare.
Vänligen notera att cupledningen önskar information via
cuponline om ev. matallergier och ev. extra övernattning senast 14 dagar
innan cupstart.
Alternativt boende för lagen:
Vill man ha annat boende bokas det av er. Vi kan
rekommendera Hotellboende för lagen i enkel, dubbel eller flerbäddsrum på Hotell Lassalyckan.
Övriga alternativa boende för lagen kan hittas enklast
via turistbyråns hemsida, https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/
Vänligen notera att friluftsområdet Lassalyckan är mycket
populärt, varför hotellet ofta är mycket bokat och vi ber Er vara ute i god tid
med Er hotellbokning.
Alternativt boende bokas av lagen själva, och i det fall
alternativt boende nyttjas skall tävlingsledningen informeras senast 14 dagar
innan cupstart, varvid en total rabatt om 1.000 kronor erhålles. Noterbart är
att vid alternativt boende serveras inte laget frukost när det ankommer till
ishallen på söndagen.
Anmälan:
Görs senast 2025-02-30 till johan.folkesson@uif.se. Vänligen
notera att cupen är begränsad till max 10 lag och ”först till kvarn” gäller.
Laget, med spelare och ledare, skall vara
registrerat på cuponline senast 14 dagar innan cupstart.
Betalning:
Betalning av anmälningsavgift skall ske omgående vid
anmälan.
Deltagaravgifter betalas in senast 2024-03-10.
Betalningarna skall göras till BG 454–4391 märk ”2025 Ulricehamns IF U14-cup + lagnamn”
För utländska lag IBAN SE 02 8000 0838 0846 3770
4331
BIC SWEDSESS
Skridskoslipning:
Skridskoslipning går att få utförd till en kostnad på 50
kronor.
Bokning och betalning av slipning görs på café Hyllan.
Medtag skridskoskydd.
Att göra under dagen för medföljande syskon, kompisar,
föräldrar och alla andra,
Korv, toast, enklare lunchmat, fika, kaffe, godis, kommer
att under hela dagen att serveras i vårt fik ”Hyllan”..
Samma lunch som spelarna kommer att serveras finns att
förboka för
100 kr per person, och cupledningen önskar få denna minst
10 dagar innan cupen spelas, och antalet önskade extraluncher mailas till
cupledningen. Betalning för dessa extra luncher görs i ishallens café Hyllan.
För mer information, klick gärna på följande länkar,
https://www.ulricehamn.se/uppleva/lassalyckan/
http://www.vastsverige.com/sv/ulricehamn/
Boende för medföljande föräldrar, syskon och alla andra:
UIF rekommenderar följande boende:
http://www.hotell-lassalyckan.se/
http://hotellbogesund.se/
Airbnb
För övriga boende, kika på https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/
Välkomna till Ulricehamns IF 14-cup 2025!
Ulricehamns
IF