Farsta Hockey Games U16 A/AA
Ishockey
19 - 21 apr 2025
U16

Farsta Hockey Games U16 A/AA

Information

 

Tid:  Lördag  19/04  kl.08:00-20:00

Söndag  20/04   kl.08:00-20:00             

Måndag   21/04   kl.08:00-18:00

 

Plats:   FARSTA ISHALL

Nivå:   Lätt/medel (A/AA)

 

Anmälan:    Skicka intresseanmälan till martin.arfalk@farstahockey.se

 

Antal lag:  Max 10

 

Spelform:  Grundspel i två grupper om fem lag i varje grupp där alla möter alla. Efter gruppspel, A och B slutspel.

 

Cupupplägg:  Matchtid: 2x15 minuter i effektiv tid

Först gruppspel och sedan placeringsmatcher. Alla lag är garanterade 5 matcher.

 

Poäng:   Segrande lag får 2 poäng

               Förlorande lag får 0 poäng

               Vid oavgjord match får båda lagen 1 poäng

 

Vid lika antal poäng i gruppspelet avgör följande:

1. Inbördes möte

2. Målskillnad

3. Flest gjorda mål

4. Fair Play (minst utv-min)

5. Lottning.

 

Utvisningar enligt Svenska Ishockeyförbundets tävlingsbestämmelser 2024/2025.

Vid oavgjort resultat i placeringsmatcherna på söndagen avgör straffläggning, 3 straffar/lag därefter suddenstraffar.

 

Priser:    Pokaler till tre främsta lagen. 

Pris utdelas till grundspelets bästa målvakt, back och anfallare.

Efter varje match delas det ut ett pris till matchens spelare, ett till varje lag

 

 

Lag & Avgift:

Betalning till Danskebank: Konto Nr. 133 6068 5148

 

Lagavgiften uppgår till 6000 kr per lag och betalas efter godkänd anmälan.

Vid betalning vänligen ange som referens: Laget+ CUP (Exempel "FOC FARSTACUP" för FOC Farsta)

 

Minst 15 utespelare och en målvakt. Spelarna ska vara födda 2009. Självfallet kan äldre och yngre spelare enligt Svenska Ishockeyförbundets regler delta.

 

Vi förbehåller oss rätten till att prioritera långväga gäster, nya lag och tidiga anmälningar/betalningar, samt även begränsa deltagande till endast ett lag per förening.

 

Deltagaravgiften uppgår till 900 kr per spelare. 3 ledare ingår i anmälningsavgiften för laget, eventuella extra ledare betalar 450kr/pers. Senast 3 veckor innan cupen startar ska deltagaravgiften vara betald.

 

Vid betalning av deltagare vänligen ange som referens: Laget+ antal spelare+ antal ledare. Exempel FOC Farsta 17+3 (för FOC Farsta 17 spelare och 3 ledare)

 

Force majeure:

Vid force majeure såsom strejk, lockout eller annan arbetsinställelse, eldsvåda, explosion, brist på bränsle, avbrott i den artificiella belysningen eller annan omständighet, varöver föreningen/arrangören ej råder, samt ekonomisk force majeure, kan matcher ställas in eller spelschema ändras utan ersättning. Om turneringen skulle bli inställd återbetalar vi inbetalda pengar alternativt flyttar över dem till nästa turnering enligt överenskommelse, inga övriga kostnader ersätts.

 

 

Mat och Boende:

- 3 måltider per lag ingår under cupen. Vilka måltider ert lag får är anpassat efter spelschemat

- Mellanmål alla dagar

- Man ansvarar för boende själv. Vi kan rekommendera Quality Hotel Globe (Vid Globen) eller Scandic Talk (Älvsjömässan)

 

 

Övrigt:

Antalet spelare och ledare, samt ev. allergier skall vara inskrivna i Cuponline senast 14 dagar innan cupen startar. Detta för att vi ska kunna ta hänsyn till allas ev. allergier vid inköp av mat. Samt ev. skilda omklädningsrum för tjejer.

 

Under hela sin deltagande tid får laget disponera ett omklädningsrum. OBS! ta med eget hänglås så att ni kan låsa om er.

 

Samtliga lagledare kommer bli inbjudna till en WhatsApp grupp för snabb kommunikation mellan Cuparrangörerna och samtliga lag.

 

 

 

För anmälan och kontakt:

Martin Arfalk

070-848 65 17

martin.arfalk@farstahockey.se

 

VARMT VÄLKOMNA!

Cupen ej startad

Cupen startar om 149 dagar
Annons