Välkommen!
Markus Åkerblom Cup vänder
sig till U13-lag där merparten av laget är födda 2004.
CUPEN ÄR NU FULLTECKNAD (lag kan endast anmäla sig som reserv)
Vi ser fram emot att få hälsa
just ER välkomna till Östersund Arena.
Tidpunkt
4
– 6 november 2016
Spelplats
Östersund
Arena. Hall A & Hall B.
Spelform
Gruppspel
under fredag och lördag med slutspel under sista söndagen.
Matchtid
2
x 20 minuter flygande byten
Antal
lag och matcher
8-12st
lag. Vi garanterar minst 7st matcher/lag.
Regler
Under
gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera
vid oavgjorda matcher.
Om något lag hamnar samma poäng i tabellräkningen gäller i första hand målskillnad. Skulle även målskillnaden vara densamma gäller flest gjorda mål. Skulle även det vara densamma gäller minst antal insläppta mål. Skulle det fortsatt vara helt jämnt lagen emellan gäller lagens inbördes möte. Skulle dessa lag i det fallet spelat oavgjort mellan varandra och inte heller det kunna skilja lagen åt får lotten avgöra skillnaden i tabellplacering mellan lagen.
Final och placeringsspel
Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st/lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.
Ert lag
ska vara registrerat med namn på spelare och ledare senast 4 oktober.
Prisutdelning
sker direkt efter respektive lags sista match.
Ettan i turneringen erhåller pokal.
Spelare i segrande lag i Cupfinalen erhåller Guldmedaljer
Spelare i
förlorande lag i Cupfinalen (cup 2:a) erhåller Silvermedaljer.
Spelare i
segrande lag i match om 3:e pris erhåller Bronsmedaljer.
Dessutom delas ett Fair Play-pris ut i form av en pokal ut till det lag eller person som uppträtt sportsligast under hela turneringens genomförande.
Cupjury
Skulle
det bli diskussioner kring domslut eller liknande som inte kan redas ut direkt
och som går till protester finns en cupjury där ärenden tas upp.
Juryn
består av fem personer där tre representanter från olika föreningar finns
representerade. Då kan vi alltid få en neutral syn på en händelse om detta
skulle ske och utifall, peppar peppar, juryn måste sammankallas.
Juryns
sammansättning:
Patrik
Jemteborn – Cupgeneral/sammankallande, (innehar endast utslagsröst om så
erfordras)
Niccolais Stranzalis – domarrepresentant
Niklas Olsson -
från Östersunds IK
Gry Roaldset– från Rosenborgs HK.
Michael Frisk– från Mora IK.
Välkomna
att i er laganmälan komma med er egen representant/ nonimering
Dispenser
Vi
lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap
och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi
uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss
rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om
dispenser skall göras till cupansvarige.
Mat
Fredag
Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag
Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag
Frukost, Lunch
Det
finns fika och mat till försäljning i arenans restaurang under hela
helgen.
Vid registrering av spelare och ledare SKALL eventuella allergier
anges i Cup Online.
Boende
Sker
på skolan Prolympia som ligger på promenadvägs avstånd från Östersund Arena
närmare bestämt på Kasernvägen 5 men var lugn. Er lagvärd kommer hjälpa er att
hitta till just ERT klassrum.
Rummen går inte att låsa separat så vi
rekommenderar er att INTE lämna värdesaker såsom plånböcker, Ipads mm på
förläggningen.
Er förläggning lämnas åter i det skick ni fick dem. Sopor ska
tömmas och sopsäckar ska knytas ihop och lämnas på anvisad plats. Städutrustning
finns i anslutning till klassrummen. Ett tips kan vara att direkt ta en bild på
rummet när ni ankommer så ni minns hur det ska möbleras och lämnas innan ni
avreser.
Er lagvärd kommer och visiterar rummen med er efter
överenskommelse.
Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke
eller sovsäck skall medföras.
Boende
för medföljande rekommenderar vi:
Scandic Syd ca 6km från Arenan 063-685 86
00 alt
Scandic City ca 2,5km från Arenan 063-57 57 00
Skulle inte det
falla er på läppen är vårt tips att ni kontaktar Visit Östersund
www.visitostersund.se De har alltid bra tips på schysst
boende!
Inkvartering
Detta
sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är
lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla
lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under
turneringen.
Kostnad/Betalning
Anmälningsavgiften
2 500 kr betalas till Bg 637-3112.
Ange Åkerblom Cup och lagets
namn.
Deltagaravgiften
995 kr/spelare och ledare betalas in på Bg 637-3112.
(2
ledare gratis) Ange Åkerblom Cup och lagets namn.
Sista
betalningsdag är 14 oktober.
Behåll
insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.
Avgiften
inkluderar, deltagande i turneringen, boende på hårt underlag, priser, lokalhyra
samt alla måltider.
Cup-kansli
/ Anmälan
Cup-kansliet
ligger centralt i Östersund Arena. Anmäl er här vid ankomst så vi får morsa på
varandra.
Första gången ni ska hitta dit går ni bara förbi
cafeterian/restaurangen och går rakt fram. När ni slår näsan i en glasdörr är ni
framme.
Här får ni hjälp med frågor, hämtar mellanmål, kvitterar ut nycklar,
får spelscheman samt med mera.
Cupansvarig för 2016 års Markus Åkerblom
Cup är Patrik Jemteborn.
Mail: patrik.jemteborn@skidskytte.se
Mobil: 070 671 2008
Vid
anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt
antal spelare och ledare.
Anmälan
skickas till: patrik.jemteborn@skidskytte.se
OBS!!
Informationen
i denna inbjudan kan komma att förändras innan cupstart.
Välkommen!