Markus Åkerblom Cup
Ishockey
2 - 4 nov 2012
U 13
Tidpunkt
2-4 November 2012

Spelplats
Z-hallen i Östersund.

Spelform
Enkelserie

Matchtid
2 x 20 minuter

Regler
Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher. Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st / lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.
Östersund IK`s cuper har alltid förbundsdomare.
Placering i tabellen efter följande:
1 Poäng
2 Inbördes möte
3 Målskilnad
4 Flest gjorda mål
5 Lottning






Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarige.

Mat
Fredag Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag Frukost, Lunch

Boende
Med gång avstånd till ishallen. Ev sängar med madrasser kommer att finnas (först till kvarn gäller)
Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck skall medföras.
Scandic Hotell Norr ca 6km från ishallen, bra priser via sport kortet

Kostnad
Anmälningsavgiften är 2 500 kr
Spelaravgiften är 750 kr per spelare och ledare (2 ledare gratis). Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, priser, samt måltider.

Anmälan
Föreningskontakt
Markus Åkerblom
markus@ostersundik.com
070-280 67 07

Vid anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt antal spelare och ledare.

Anmälningsavgiften 2500kr betalas till Bg 637-3112. Ange Åkerblom Cup och lagets namn. Sista anmälningsdag är 10 september 2012.
Spelaravgiften 750 kr/spelare betalas in på Bg 637-3112. Ange Åkerblom Cup och lagets namn. Sista betalningsdag för spelaravgiften är 20 oktober 2012
Behåll insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.

Antal lag
7st lag. Vi förbehåller oss rätten att välja lag vid många anmälningar.
Vi garanterar 5st matcher/lag.
Laguppställningen ska vara inlämnad senast 20 Oktober

Inkvartering
Detta sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under turneringen. Det kommer att finnas fika, och enklare mat till försäljning på angivna platser

Prisutdelning sker på söndagen.

OBS!!
Förändringar kan komma att ske.

Kontakt
Föreningskontakt
Markus Åkerblom
markus@ostersundik.com
070-280 67 07

Välkommen!
Annons