Intersport Cup
Ishockey
23 - 25 nov 2012
U13
Varmt välkomna till Intersport Cup i Umeå 2012.

Cupen för pojkar -00 hålls i år den 23-25 november i Dragonhallarna(Nolia).
Vi hoppas att det ska bli en lyckad cuphelg med bra och givande matcher och
att vi skall slippa skador och olyckor.
Därför uppmanar vi er ledare att stävja ojust spel och se till att en positiv stämning
råder inom och mellan lagen, både på och utanför rinken!

Spelschema.

Ett preliminärt spelschema kommer inom kort.
Med reservation för eventuella ändringar.
Cupen inleds fredag 23/11 ca 11.00 och avslutas söndag 25/11 ca 14:00.
Fullständigt spelschema kommer på cuponline och kommer att finnas tillgängligt i pappersform på ishallen.

Omklädningsrum.

Det kommer att finnas ett uppmärkt omklädningsrum till respektive lag och det
kommer att finnas till lagets förfogande under hela cupen.
En ”låstagg”, för att ta sig in i lagets omklädningsrum, hämtas ut i cupkansliet av respektive lagledare vid ankomst.
Varje lag ansvarar själva för att omklädningsrummet grovstädas efter cupen.
Ta gärna med er tvättlinor så att ni kan hänga upp kläderna bättre.
Frukt kommer att delas ut i omklädningsrummet.

Ledarrum.

För ledarna i de deltagande lagen kommer det att finnas fikaservering i anvisat rum. Skyltar finns i entrehallen.
Öppet från 12.00 på fredag till sista matchen är spelad på söndag.

Logi .

Inresande lag bor på Hedlundaskolan som ligger ca 500 meter från Dragonhallarna
Lagen disponerar en skolsal var och svarar själva för madrasser och sängkläder.
Kontakta er lagvärd inför cupen och kom tillsammans överens om när, var och hur ni ska mötas vid ankomst till Umeå.
Besikta skolsalen tillsammans med er lagvärd innan ni tar rummet i besittning.
Ett tips är att fotografera med mobilen om ni ser skador vid ankomst på lokalen.
Kom ihåg att ni som övernattar på skolan skall hålla ytterdörren stängd och låst så att inte obehöriga kommer in när ni spelar eller sover.
Ledare för respektive lag ansvarar för sitt lag under vistelsen.

På grund av att det pågår lektioner under fredagen kan vi inte utnyttja lokalerna förrän kl 15,00. Det innebär att lagens sängkläder måste förvaras på annan plats till dess t.ex omklädningsrummet.
Ta kontakt med lagvärdarna om det medför problem.

Blankett om förläggningsregler kommer att skickas eller delges er vid ankomst.

Kansli.


Cupkansliet kommer att hållas öppet under hela cupen på ishallens övervåning.
Cupgeneral: Hans Hedberg 070-660 16 07.

Lagvärdar.


Alla lag har en utsedd lagvärd som ska bistå under cupen.
Er lagvärd kommer att ta kontakt med er och er lagvärd möter upp er när ni anländer.
Lagvärdsansvarig: Karl Johan Krekula, 070- 579 97 86.
Sjukvårdsansvarig: Pia Hedberg, 070-689 37 14.

Resultatrapportering under cupen.

Vi kommer att använda oss av CupOnline: www.cuponline.se för
resultatrapportering, så där kan ni följa alla matcher.
Varje lag har tilldelats en inloggning och ombedes lägga in sin
laginformation(laguppställning, allergier m.m.) snarast.
CupOnlineansvarig: Anders Attefjord, 070-602 74 41.

Kost: .

Samtliga måltider serveras på Hedlundaskolan
OBS! preliminära tider

Fredag
Middag: 16:00 - 18:00
Kvällsfika: 20:30 - 22:30

Lördag
Frukost: 6:30 - 8:30
Lunch: 12:00 - 14:30
Middag: 16:00 - 18:00
Kvällsfika: 20:00 - 22:00

Söndag
Frukost: 06:30 - 08:00
Lunch: 10:30 - 13:30

Meny:.

Middag fredag: Köttbullar och makaroner
Lunch lördag: Korvstroganoff med ris
Middag lördag: Spagetti med köttfärssås
Lunch söndag: Chiliconcarne med ris

Utifrån spelschema kommer även tider för måltiderna för lagen att schemaläggas.
OBS! Alla matallergier måste rapporteras in till cupen.


Skridskoslipning.

Vid behov av slipning lämnas och hämtas skridskor på kansliet. Skridskorna kommer att slipas på morgonen, före första matchs spelas.
Vid akuta problem kontakta kansliet för att få hjälp.
Slipkostnad 20 kr

Kiosk.

Kiosk kommer att finnas i entréhallen.
I kiosken finns kaffe, varm korv, läsk, fikabröd och lite annat smått och gott.

Lotteri och matchprogram
Under cupen kommer ett lotteribord att finnas i entrehallen.
Matchprogram i pappersform kommer att finnas och även matchinfo via skyltning/media m.m.

Förslag på hotellboende till medresenärer enligt nedan..

Clarion Collection Hotel Uman:

lämnar 20% på priserna och då ingår frukost och middag. Kontakta dom helst via mail cc.uman@choise.se alt telefon 090-127220, TRYCK SEDAN 2 vid val så kommer ni direkt till hotellet i stället för en central växel. UPPGE BOKNINGSKOD BJÖRKLÖVEN.

Hotell Dragonen:

Priser för 2012:
Fre-sön
Enkelrum 625 kr per natt inkl frukost
Dubbelrum 725 kr per natt inkl frukost
Bokning sker på: info@hotelldragonen.se alt 090-125800. UPPGE BOKNINGSKOD BJÖRKLÖVEN.


Scandic Plaza
Syd/Scandic Umeå Syd
Hotel Aveny
Comfort Hotel Winn
OK Hotell
Umeå Camping


Kostnad: Anmälningsavgift 1900:-
Deposition: 5000:- (dras av vid inbetalning av deltagaravgifter)

Spelaravgifter: 800:-/spelare. Tre ledare fritt. Vid eget boende: -100:-/spelare


Betalning: Slutbetalning senast 2012-10-10 till Postgiro: 53 14 27-3. Återbetalning av deltagaravgiften (50 %) endast vid sjukdom. Läkarintyg krävs.
Lag som avbokar: Anmälningsavgiften återbetalas inte. Depositionsavgiften kan då återbetalas t.o.m. 1 månad innan cupstart.

Frågor: Hans Hedberg
Tel:070-660 16 07, hans.hedberg@mtst.se

Med reservation för ändringar. Senaste nytt gällande våra cuper
finner ni på vår hemsida, http://www.bjorkloven.com

Annons