Hisingen Hockey bjuder in till Tenneco Cup 2018 för U13, lördag den 6 mars 2018 i Tuve Ishall.
Cupnivå: Lätt/Medel
Spelare: Cupen vänder sig till spelare födda 2005, för eventuella dispenser vänligen kontakta Ulrika Lundin enligt nedan.
Spelform:
- sex lag
- samtliga lag spelar 5 matcher i grundspelet - alla möter alla
- finalspel: 1:an möter 2:an, 3:an möter 4:an, 5:an möter 6:an
- allt för att alla skall få lika mycket speltid samt för att undvika långa väntetider mellan matcher
Speltid:
1*20 minuter grundspel
2*15 min finalspel
Spelregler:
- helplansspel
- utvisningar 1 minut, tacklingar tillåtna - i övrigt Ishockeyförbundets regler.
- i grundspelet gäller följande vid oavgjort resultat; inbördes möte, flest gjorda mål, utvisningsminuter, lottning.
- i slutspelet gäller följande vid oavgjort resultat; förlängning max 5 min med sudden death, vid oavgjort resultat efter förlängning gäller 5 straffar för vardera lag därefter sudden death straffar.
Priser:
Pokal till 1, 2, 3. Medaljer till samtliga spelare.
Matchens kämpe utses i vardera lag efter varje match av ledarna i motståndarlaget.
Övrigt:
I hallen finns en välsorterad kiosk med försäljning av kaffe, toast, korv, nudlar, godis och fika m m.
Vi kommer även grilla hamburgare på utsidan.
Lotteri med fina vinster samt förhoppningsvis puckregn kommer finnas.
Utanför ishall har vi både skottramp och stort friluftsområde med fina löparslingor och naturlekplats.
Kostnad:
Anmälningsavgiften är 3000 kr/lag (betalas inom tre dagar från anmälan för att anmälan skall anses giltig).
Spelaravgiften är 300 kr/spelare.
Tre ledare äter tillsammans med sitt lag. Vid fler ledare tillkommer 100 kr/pp för extra mat.
Betalning:
- i samband med anmälan ska anmälningsavgiften överföras till konto i SEB 5699 350 182-1, OBS! märk med lagets namn.
- spelaravgiften betalas senast 4 veckor innan speldagen (2018-02-17).
Måltider:
I priset ingår frukt, mellanmål och lunch för samtliga spelare och tre ledare. Vänligen meddela specialkost senast två veckor innan speldag.
Anmälan:
Anmälan är gällande i och med att betalning har mottagits av oss (inom tre arbetsdagar från det att anmälan skickas).
Anmälan görs via mail till ulrika.lundin2@gmail.com och ska innehålla följande information om deltagande förening:
- föreningsnamn
- tröjfärg hemma/borta
- kontaktperson (namn, telefon, mail)
- antal spelare och ledare
- laguppställning: namn och tröjnummer på spelarna.
Vid frågor kontakta Ulrika Lundin på mobil 0702-620800 alternativt via mail: ulrika.lundin2@gmail.com.
VÄLKOMNA!