Norrmejerier / Delete Cup 2013
Ishockey
8 - 10 mar 2013
U11 (-02)
Varmt välkomna till Norrmejerier / Delete Cup i Umeå 2013!

IF Björklöven P02 hälsar samtliga deltagande lag välkomna till Norrmejerier / Delete Cup som spelas den 8-10/3 2013 i Noliahallarna i Umeå.

Följande lag deltar:

Grupp 1
Skellefteå AIK gul
Piteå vit
Björklöven gul
KKP blue
Tegs sk röd
Kiruna

Grupp 2
Skellefteå AIK svart
Piteå röd
Björklöven grön
KKP white
Tegs sk vit
Övertorneå

Arenan
Cupen spelas i Dragonhallarna som innehåller två ishockeyplaner och finns belägen i centrala delarna av Umeå. Adressen är Signalvägen 3.

Cupen inleds fredag 8/3 klockan 13.30 och avslutas söndag 10/3 vid ca 15:00.

Cupansvariga
Leif Danielsson, Suvi Martinmäki och Mathias Holmgren.

Cupkansli
Cupkansliet kommer att finnas en trappa upp mellan hallarna. Vid frågor kontakta oss.

Kiosk/ Fikaförsäljning
I entréhallen finns en kiosk som säljer varma mackor ,korv, kaffe, läsk, hamburgare, fikabröd mm. Denna kiosk drivs under cupen av arrangerande lag.

Lagvärdar
Varje lag har en lagvärd. Dom finns tillhands under hela cupen och kan kontaktas av er om ni har några frågor eller önskemål. Namn och mobiltelefon till respektive lags lagvärd hittar ni längs ner på denna sida.

Kom ihåg att ta med en stor matchtröja till er lagvärd för att bäras under cupen.


LagLagvärdMobile-post
Piteå Röd & VitNicklas Pohjanen070-2415630nicklas.pohjanen@lr-revision.se
KirunaChrister Salomonsson070-2321683christer@norrhockey.se
AIK Gul & SvartJohanna Ståhl070-3522121joastl1@hotmail.com
ÖvertorneåCecilia Hennig070-2460630cecilia.hennig@hotmail.se
KKP BlueKirsten Feragen070-3675568kirsten.feragen@bredband2.com
KKP WhiteSofia Sandström073-3688230sifia-sandstrom@hotmail.com.com
Teg Vit & RödThomas Johansson070-2761020thomasj.tel@gmail.com
Björklöven GrönPär Hållstam070-5480250pm778425@telia.com
Björklöven GulLars Forsell076-7799496


Ledarfika
En trappa upp mellan hallarna serveras fika för ledare i respektive lag.

Logi
Inresande lag bor på Hedlundaskolan som ligger ca 5 minuters gångtid från Noliahallarna. Lagen disponerar ett klassrum vardera och svarar själva för madrasser och sängkläder. Är ni många så rekommenderar vi att dom flesta har 90 cm madrasser för att ni ska rymmas.

Vi får komma överens om när, var och hur vi ska mötas vid ankomsten till Umeå. Lagvärden guidar er i Noliahallarna och på Hedlundaskolan.

Besikta skolsalen tillsammans med er lagvärd innan ni tar rummet i besittning.

Ledare för respektive lag ansvarar för sitt lag under vistelsen. Skolan kommer att hållas låst så kontakta er lagvärd om Ni har behov av tillträde till skolan under dagtid. Kontakta förläggningsansvarig Marie Karling tel 070/3452409 om ni behöver kontakt med någon under natten. Senast kl. 12.00 ska klassrummet vara utstädat på söndag.
För medföljande föräldrar rekommenderar vi Hotell Dragonen ca 10 minuters promenad från ishallen. Dubbelrum från 850 kr/natt. Tel. 090/125800 först till kvarn!

Mat och mattider
All mat serveras i Hedlundaskolans matsal. Anmälan om ev.allergier ska ha rapporteras i god tid innan ankomst enligt tidigare informationsblad.
Försök hålla mattiderna.


Middag Fredag
16.00Teg RödPiteå Vit
16.15Teg VitPiteå Röd
16.30Björklöven GulAIK Gul
17.00Björklöven GrönAIK Svart
17.15KKP BlueKiruna
17.30KKP WhiteÖvertorneå



Kvällsmat Fredag
20.00 - 21.30Alla lag



Frukost Lördag
07.00KirunaKKP BluePiteå Röd
07.15-07.45Övriga lag



Lunch Lördag
11.30Björklöven GulTeg Röd
11.45Piteå VitÖvertorneå
12.00KirunaAIK Gul
12.30Teg VitKKP White
12.45KKP BluePiteå Vit
13.00Björklöven GrönAIK Svart



Middag Lördag
16.45Björklöven GulKiruna
17.00AIK SvartPiteå Röd
17.15AIK GulPiteå Vit
17.45KKP WhiteTeg Vit
18.30Teg RödKKP Blue
18.45Björklöven GrönÖvertorneå



Kvällsmat Lördag
20.00 - 21.30Alla lag



Frukost Söndag
06.451:a Grupp 11:a Grupp 22:a Grupp 12:a Grupp 2
07.15-07.45Övriga lag


Mattider efter placering.
Lunch Söndag
10.407:or8:or
11.005:or6:or
11.151:or2:or
11.303:or4:or
11.4511:or12:or
12.159:or10:or


Meny
Fredag middag: Köttfärssås och spagetti
Lördag lunch: Korvstroganoff och ris
Lördag middag: Pasta med skinksås
Söndag lunch: Kötbullar och makaroner

Omklädningsrum
Det kommer att finnas uppmärkta omklädningsrum till respektive lag och de kommer att finnas till ert förfogande under hela cupen. Ni kommer att få ett nyckelkort till omklädningsrummet som ni ansvarar för under cupen. Varje lag ansvarar själva för att omklädningsrummet grovstädas efter cupen. Ta gärna med er tvättlinor så att ni kan hänga upp kläderna.

Inga duschar finns tillgängliga på skolan så även ledare måste duscha i omklädningsrummen.

För tjejer finns ett separat mindre omklädningsrum med dusch. Till det rummet behöver flickorna en kod för att komma in. Kontakta respektive lagvärd för att få den.

Priser
Alla spelare får medaljer. Pokal till 1:a, 2:a och 3:e plats.
Vi kommer även att dela ut lagpriset ”Hållbar idrott”, läs mer under rubriken "Lagpris". Prisutdelning sker löpande efter respektive lags sista match.

Sjukvård
Under cupen finns sjukvårdskunniga personer tillgängliga. Under match finns alltid en sjukvårdare i hallen. Dom har speciella västar på sig.

Vid ev. skadad spelare beträder ledare isen först och på ledarens order tillkallas sjukvårdaren.

Sjukvårdsansvarig Pontus Karling, tel.070-6674607.

Vid akuta sjukdomsfall ring SOS alarm 112.

Allergier
FÖRBUD MOT NÖTTER!


Det finns deltagare under cupen som är svårt nötallergiska, även för luftburen nöt, varför vi ber ALLA att inte ta med nötter till ishallar och skolan där inkvartering sker. Vi är tacksamma om Ni även upplyser medföljande anhöriga om detta.

Skridskoslipning
Det finns möjlighet att få sina skridskor slipade för 30 kr. Ta kontakt med Cupkansliet.

Lotteri och matchprogram
Under cupen kommer ett lotteribord att finnas i entréhallen. Där finns även matchprogram med laguppställningar m.m.

Regler

- 12 lag deltar
- Lagen delas in i två 6-lagsgrupper där alla möter alla
- Samtliga matcher i gruppspelet spelas 2*15 minuter
- Alla placerings- och slutspelmatcher spelas 2*20 minuter
- I alla matcher utom placeringsmatcher är matchen slut vid full tid oavsett resultat
- Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher
- Placeringsmatcherna spelas med förlängning 5 minuter och sudden death (4 mot 4) samt därefter straffar
- Straffläggning bäst av 3 därefter en och en tills avgörande sker.
- Flygande byten
- Tacklingar är tillåtna
- Med uppvärmning, byten, pausvila och spolning tar hela cykeln ca 75 minuter per match och 90 minuter i placering och slutspel
- Protest inlämnas till kansliet senast 30 minuter efter match. Kostnad: 500 kronor. Återbetalas vid godkänd protest.
- Endast sociala dispenser för ett år äldre spelare kan ev. godkännas. Max två per lag.
- Vid lika tröjfärg byter bortalaget tröja
- Uppvärmning sker i huvudsak utanför isen. En kort uppvärmning, ca 5 min på is.
- Hemmalag tar vänster bås när man kommer in i hallen, bortalag höger bås.
- I pausvila ska lagen vara kvar i respektive bås
- Isen spolas efter varje match

Vid lika poäng i gruppspelet gäller följande:
1: Inbördes möte
2: Målskillnad
3: Flest gjorda mål
4: Lottning

- 6:orna möter varandra i match om 11-12 plats
- 5:orna möter varandra i match om 9-10 plats
- 4:orna möter varandra i match om 7-8 plats
- 3:orna möter varandra i match om 5-6 plats
- 1:an i Grupp A möter 2:an i grupp B i semifinal
- 2:an i Grupp A möter 1:an i grupp B i semifinal
- förlorarna i semifinal möts i match om 3-4 plats
- vinnarna i semifinal möts i final

I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.

Tröjfärg
Vid lika tröjfärg använder bortalaget sina reservtröjor. Kontrollera i god tid före matchen vilken tröjfärg motståndarna har.


Avslutningsvis hoppas vi att allt kommer att vara till full belåtenhet under cupen. Vi ska göra allt för att ni ska trivas och vilja återkomma till Umeå ich IF Björklövens cuper.
Vi ses den 8:e mars för en trevlig och spännande cuphelg!

Med hockeyhälsningar

IF Björklöven Tram 02 – ledare, ungdomar och föräldrar


Hållbar idrotts pris i samband med Norrmejerier/Delete Cup 2013

Lagpris

Norrmejeri/Deletecupens lagpris "Hållbar idrott" delas ut till ett lag enligt de värdegrunder* som organisationen kring turneringen och Umeå Kommun antagit. Vinnaren utses av en jury sammansatt av turneringsorganisationen tillsammans med domarna.

Deltagande lag i cupen bedöms utifrån helheten. D.v.s. spelare, ledare och föräldrar/supporters agerande bedöms på och utanför rinken.

Det handlar om;
Att vara ärlig, hjälpsam och visa ett gott kamratskap – samarbete och rent spel lönar sig.
Att respektera det domarna säger, även om det är tungt.
Att vara schysst mot sin motståndare
Att en bra kamp är en ärlig kamp
Att ta avstånd från fusk, våld och all mobbing, på och utanför plan.
Att man har kul tillsammans.

* Allas rätt att vara med
* Allas rätt att bli respekterade
* Allas rätt till en god hälsa och välbefinnande


Läs mer om innehållet i Hållbar idrott på www.umea.se/hi
eller för personlig kontakt: thomas.savilahti@umea.se eller tina.nilsson@vbidrott.rf.se
Annons