Information
Under the Swedish text we have information in english!
Klicka här för anmälan
Click here to sign up!
Borås Hockey bjuder in till Borås U10 Preseason Tournament för spelare födda 2015 eller senare. Cupen spelas söndag oktober 2024. Vi vänder oss till de lag som söker mer än bara en hockeyturnering, till de som söker en upplevelse och ett minne för livet. Med våra faciliteter kan vi skapa ett event för matcherna och en upplevelse för spelarna och publiken.
I Sveriges 13e största stad har du möjlighet till många olika teambuilding-aktiviteter för ditt lag. Fråga oss så får ni förslag på aktivitet och offert.
Arenan ligger i nära anslutning till köpcentret Knalleland som har ett brett utbud av shopping för medresta supportrar. För familjerna har vi Borås Djurpark ett stenkast från arenan.
Vår mediakub kommer vara i gång under turneringen samt övrig LED i arenan. Vi kommer ta hand om publiken med exklusiv entré och en härlig inramning i foajén där ni välkomnas till musik och en skön puls.
Så varmt välkomna till Borås och årets cuper!
Anmälan:
Anmälan görs via formulär på. När anmälan är mottagen får ni en bekräftelse och faktura på lagavgiften/anmälningsavgiften.
Klicka här för anmälan
Registrering av spelare på cuponline ska vara gjord senast 45 dagar innan turneringens start.
Cupfakta
Datum: 20 oktober 2024 (söndag)
Åldersgrupp: U10 (Spelare födda 2015 eller senare)
Spelplats:Borås Ishallar
Antal lag: Max 24 lag
Antal spelare/lag: Minst 8 utespelare och 1 målvakt
Spelyta: anpassade spelformer
Speltid: 1 x 16 minuter rullande tid.
Domare: enligt hemmaplans modellen
Spelas enligt: Tävlingsbestämmelser §8:1 U12-Yngre
Vad ingår:
Mat: Lunch och middag . Ev. allergier ska vara registrerade på cuponline senast 5 veckor innan start. Vid utebliven registrering beställs standardkost till alla. Frukost ingår endast för dem som valt boende.
Omklädningsrum: Delas mellan lag på grund av brist. Samma förening delar vid flera lag. Ta med skridskoskydd! Omklädningsrum i närliggande sporthall kan förekomma. Bokar ni cupen med endast ett lag kan delat omklädningsrum bli aktuellt. Bokningar i jämna antal från samma klubb innebär att man delar inom klubben.
Bokning
Anmälningsavgift / lagavgift: 2499 kr, betalas efter anmälan, faktura skickas. (Är den ej reglerad inom förfallotiden utgår platsen i turneringen)
Lag 1-2= 40% rabatt
Lag 3-4= 35% rabatt
Lag 5-6= 30% rabatt
Lag 7-8= 25% rabatt
Lag 9-10 = 20% rabatt
Lag 11-12= 15% rabatt
Lag 13-14= 10% rabatt
Rabatten på lagavgiften/anmälningsavgiften dras av på fakturan för spelar/ ledaravgifter och rangordningen blir den som betalar in anmälningsavgiften först räknas som lag 1, om 2 betalar in samma dag är det lag som först anmälde sig i formuläret som räknas först.
Deltagaravgift: 499 kr / deltagare
Ledare: Ledarna betalar 299 kr/ ledare
Deltagaravgiften ska vara slutreglerad senast 4 veckor innan turneringens start.
Minimikraven: 8 utespelare och 1 målvakter samt 2 ledare. Blir det färre som närvarar i cupen kommer det ändå faktureras för 8 utespelare, 1 målvakter och 2 ledare.
Klicka här för anmälan
Tillval
Omklädningsrum
Tillval för omklädningsrum med bås kan göras först till kvarn. 999 kr / hela cupen läggs på anmälningsavgiften. (vi har 2 st).
priset gäller för 2 lag. Bokar man ett lag från klubben är inte valet möjligt.
Mat
Frukost (ej bokat med boende) 75 kr serveras i rinkside.
Mellanmål (Smörgås, yoghurt + ägg) 75 kr/pp. Levereras till lagets omklädningsrum vid önskad tid (anges vid bokningen).
- Önskar man köpa till mellanmål/frukostpaket under dagarna kan man förbeställa detta vid anmälan eller senast 14 dagar innan cupen startar.
Boende:
alt. 1 fredag-lördag
alt. 2 lördag-söndag
alt. 3 fredag-söndag (2nätter)
-Tillval för enkelrum kan göras med 499 kr/natt/person.
Valet gäller för hela gruppen. Ej möjligt att göra olika val i gruppen.
Hotellet ligger ca 15 minuters promenad från Ishallen.
Erbjudande Anhöriga:
Föräldrar/anhöriga betalar 750 kr/pp och då ingår boende (del i dubbelrum) . Tillägg för enkelrum är 499 kr/natt/pp. Bokning senast 6 veckor innan cupen.
Bokning görs till cup@borashockey.se (sammanställt och med ev. allergier).
Tävling / sport
Vi försöker lägga ett schema som gör att lag som reser längre spelar senare på dagen, men vi kan inte garantera det. Spelform och gruppindelning läggs upp på cuponline, närmare start för turneringen.
Turneringen spelas på tvären 3 mot 3 plus målvakt.
Spelyta: enligt Svenska ishockeyförbundets regler för U10.
Svart puck kommer användas.
Vid mål startas spelet igen med tekning mitt i plan.
Vid målvaktsblockering sätts spelet igång bakom målet.
Vid förseelse = straff
Straff genomförs som ”jaktstraff”. Klockan stannas inte vid "jaktstraff".
Speltid 1x 15 min
Förbehåller oss rätten att bygga om längd, tider och upplägg efter antal bokade lag.
Cupdagen
Ankomst
När ni kommer till Borås Ishall kommer vår lagvärd som tar emot er i entrén och visar er till ert omklädningsrum. Lagvärden går igenom praktisk information kring vad som gäller under cupdagen.
Information och resultat
Resultat och spelschema publiceras på cupens webbverktyg cuponline.
Webbsändning
Matcherna som spelas i Borås Ishalls A-hall sänds via svenkshockey.tv och det är pay per view. Se svenskhockey.tv inför cupen för mer information.
Säkerhet under cupen
Lagen får ut nycklar som går till sitt respektive omklädningsrum. Det är viktigt att laget håller bra koll på nyckeln för att hålla sina saker säkra. Borås Hockey tar inget ansvar för om något skulle försvinna under cupen. Under cupen kommer det finnas en matchvärd som är ansvarig för att se till att det fungerar bra på läktarna och runt om kring matcherna. Följ de instruktioner som matchvärden ger.
Övriga frågor:
cup@borashockey.se
AVBOKNING OCH ÅTERBETALNING:
Vid avbokning mindre än 30 dagar innan cupen sker ingen återbetalning eller kreditering av fakturor på deltagaravgiften.
Vid skador och sjukdomar hänvisar vi till eventuella egna försäkringar.
Byte av spelare senare än 45 dagar kan göras mot en administrationsavgift på 200 kr/spelare/ledare.
Anmälningsavgiften återbetalas eller krediteras ej efter anmälan.
Allmänna villkor för bokningen:
Borås Hockey gör inga avdrag, återbetalningar eller krediteringar om något ändrar sig som står utanför Borås Hockeys kontroll. Vid utebliven betalning utgår administrationsavgift och dröjsmålsränta enligt gällande praxis. Om personen som bokar cupen är firmatecknare för föreningen ställs kravet mot föreningen i annat fall mot personen som bokat cupen. Ansvarig för bokningen, ansvar för ev. skadegörelse och annat som orsakar kostnad för arrangören orsakat av någon i laget/föreningen.
Klicka här för anmälan
Invitation - Tournament for Under 10.
Click here to sign up!
Borås Hockey invites to the Borås Preseason U10 tournament 2024 for players born in 2015 or later. The tournament will be played Sunday 20th October 2024. Our tournament is well suited for those teams who want more than just a hockey tournament but also an experience of a lifetime.
In Sweden's 13th largest city, you have the opportunity for many different team building activities for your team. If you want, we can be helpful with suggestions and help with a quotation.
The ice arena is located close to the shopping center Knalleland which offers a wide range of shopping options for fellow traveling supporters. For the families we can also recommend a trip to Borås Zoo.
Our jumbotron will be on during the whole tournament as well as other LED screens in the arena. We will welcome the audience in through an exclusive entrance and in the foyer music will be played for a nice atmosphere.
So, with that said, we would like to welcome you to Borås and this year's tournaments!
Tournament information
Date: 20th of October 2024 (Sunday)
Age group: U10 (Players born in 2015 or later)
Numbers of teams: Maximum 24 teams
Players/teams: At least 8 outfield players and 1 goalkeeper
Level: Medium
Game format: Determined by number of registered teams.
Size: Swedish federation rules for U10.
Playing time: 1 x 15 min, Rolling time
Referees: 1-2
What's included:
Food: Lunch and dinner. Allergies must be registered on cuponline no later than 5 weeks before the start. In case of non-registration, standard meals are ordered for everyone. Breakfast is only included for those who have chosen accommodation.
Changing room: Shared if more teams then Changing rooms. Bring skate guards! Changing rooms in nearby sports halls may occur. If your club just book one team you maybe have to split a changing room with another team.
Booking
Registration fee / team: SEK 2499 payment takes place after registration. The invoice must be paid by the due date to guarantee your participation.
Team 1-2= 40% discount of registration fee.
Team 3-4= 35% discount of registration fee.
Team 5-6= 30% discount of registration fee.
Team 7-8= 25% discount of registration fee.
Team 9-10 = 20% discount of registration fee.
Team 11-12= 15% discount of registration fee.
Team 13-14= 10% discount of registration fee.
The discount on the team fee/registration fee is deducted from the invoice for player/manager fees and the ranking becomes the one that pays the registration fee first is counted as team 1, if 2 teams pay in on the same day, the team that first registered in the form is counted first and got the higher discount.
Participation fee: SEK 499 /pp.
Team staff: SEK 299/pp.
The participation fee must be settled no later than 4 weeks before the start of the tournament.
The minimum requirements are fifteen outfield players and 1 goalkeepers and 2 staff. If there are fewer people present in the tournament, it will still be invoiced for 8 outfield players, 1 goalkeepers and 2 staff.
Click here to sign up!
Optionals
Changing room upgrade
SEK 999 is added to the registration fee. (we have only 2).
Food
Accommodation:
alt. 1 Friday-Saturday
alt. 2 Saturday-Sunday
alt. 3 Friday-Sunday
-Options for single rooms can be made with SEK 499 pp/night.
The choice applies to the entire group. It is not possible to make different choices in the group.
The hotel is about 15-20 minutes' walk from the ice rink.
Offer for relatives:
Parents/relatives pay SEK 750/pp/night, which includes accommodation (part in double room). If you want a single room, there is an additional cost of SEK 499 pp/night. It must be the same category both nights. Booking no later than 6 weeks before the cup. Bookings are made to cup@borashockey.se (compiled).
Registration:
Registration is done via a form. When the application is received, you will receive a confirmation and invoice for the legal fee/application fee. Registration of players on cuponline must be done no later than 45 days before the start of the tournament.
Click here to sign up!
Competition information
The first game starting around 8 o'clock. We're trying to schedule teams that have a long trip to play the first game later, but we can't guarantee it. The finish time depends on how many teams there are. More information about the tournament will be available on cuponline later.
The tournament is played crosswise 3 against 3 plus goalkeeper.
Playing surface: according to the Swedish Ice Hockey Federation's rules for U10.
Black puck will be used.
At the goal, the game is restarted with face off in the middle of the field.
In case of goalkeeper blocking, the play is started behind the goal.
Penalty is carried out as "hunting penalty shoot". The clock is not stopped for "hunting penalty shoot".
Playing time 1x 15 min, flying substitutions.
We reserve the right to change the length, times and layout according to the number of teams booked.
Tournament day
Arrival
When you arrive at Borås Ice Arena, your team host will greet you in the entrance and show you to your dressing room. The team host provides practical information and is available to you throughout the tournament.
Information and results
Results and game schedule are published on the tournament´s web tool cuponline.
Streaming
The games played in the arena are broadcast via svenkshockey.tv and it is pay per view. Please visit www.svenskhockey.tv before the cup for more information.
Safety during the tournament
The team gets a key that goes to their locker room. It is important that the team keeps a close eye on the key to keep their belongings safe. Borås Hockey takes no responsibility if something goes missing during the cup. Are there any problems, the team host will be there to help you.
Cancellation and refunding:
In case of cancellation less than 30 days before the cup, there will be no refunding or crediting of invoices for the participation fee.
If you cannot participate due to illness, you are directed to contact your own insurance company.
Changing players or staffs later than 45 days can be done against an administration fee of SEK 200/player or team staff.
The registration fee is not refunded or credited after registration.
General terms for the booking:
Borås Hockey makes no deductions, refunds or credits if something changes that is beyond Borås Hockey's control. In the event of non-payment, an administration fee and late payment interest will be charged according to current practice. If the person who books the tournament is a company signatory for the association, the claim is made against the association otherwise against the person who booked the tournament. The person responsible for the booking is responsible for any damage and other things that cause costs for the organizer caused by someone in the team/association.
*reservation for printing errors.
Click here to sign up!