Ulricehamns IF U15-cup
Ishockey
2 - 4 maj 2025
U15

For English see below the Swedish text.

 

Cup-info:

U15-spelare födda 2010, dock får max 2 spelare födda 2009 delta i det fall de har dispens för seriespel i respektive förbunds A2-serie.

 

Speldatum: 2025-05-02 till 2025-05-04.

 

Antal lag: 8 - 16

 

Spelform:

Matcherna kommer att spelas på helplan, i Lassalyckans 2 ishallar, med 5 utespelare och 1 målvakt, där lagen delas in i fyra lags grupper. Efter färdigspelad grupp går lag 1/2 till A mellanrunda och lag 3/4 till B mellanrunda. Mellanrundan består av ytterligare två lag från en av de andra grupperna. Efter färdigspelad mellanrunda börjar slutspel A/B/C/D. Slutspelet består av semifinaler/final samt match om tredjeplats.

 

Speltiden är 2x15 min utan periodpaus och spolning sker efter varje match.

  

Första matchstart på fredagen är ca kl 10:00.

Sista finalen spelas ca. 17:00 på söndagen

 Vid oavgjort resultat vid fulltid i semifinalen och finalen avgörs dessa på straffläggning, först en omgång med 3 straffar och därefter ”sudden-death” straffläggning. Samma spelare som deltagit i straffomgång 1, får även lägga en straff i omgång 2.

 

Nivå:

Cupen rubriceras som medelnivå, vilket vi ber alla anmälda lag att respektera.  Endast rena klubblag där alla tillåts spela i princip lika mycket. I de fall överåriga medverkar ber vi även att i dessa lägen beakta att cupen klassificeras som medel.

 

Regler:

Svenska Ishockeyförbundets regler gäller förutom vid avgörande av semifinaler och finalen, mer info finns under rubriken ”Spelform”.

 

Tillsammans med Västergötlands ishockeyförbund och Ulricehamns IF vill som ett led

i att skapa god stämning i samband med matcherna uppmärksamma spelare, ledare

och publik på följande:  

- Vi vill uppmana alla ledare, spelare och publik att uppträda respektfullt mot alla!

- Stötta och heja på ert lag och smutskasta inte motståndarna.

- Hjälp domarna att utföra sitt uppdrag i deras viktiga roll som matchledare och respektera deras beslut genom en god sportslig attityd. Utan domare blir det ingen match.

 

Domare:

Samtliga domare är Distriktsdomare & Föreningsdomare från åldersgrupperna J18 och J20.

3-domarsystem tillämpas.

 

Priser:

Pokaler delas ut för 1:e till 3:e plats i varje slutspel.

 

Avgifter:

5 000 kr/lag i anmälningsavgift. Anmälningsavgiften är bindande, och återbetalas endast i det fall laget inte erhåller en plats i cupen.

 

1495 kr/spelare i deltagaravgift där lägsta belopp för deltagaravgiften är för 15 spelare, motsvarande 22 425 SEK.

 

I deltagaravgiften ingår allt för 2 ledare per lag, ytterligare ledare kan inkluderas för 750 kr/ledare.

 

Följande ingår,

- Frukostkorg på lördag och söndag som serveras i respektives lags omklädningsrum.

- Lunch på fredag, lördag och söndag.

- Mellanmål på Fredag, lördag och söndag.

- Middag fredag och lördag.

- 2 övernattning, i sovsal på hårt golv.

  

Vänligen notera att cupledningen önskar information via cuponline om ev. matallergier och ev. extra övernattning senast 14 dagar innan cupstart.

 

Alternativt boende för lagen:

Vill man ha annat boende bokas det av er. Vi kan rekommendera Hotellboende för lagen i enkel, dubbel eller flerbäddsrum på Hotell Lassalyckan.

 

Övriga alternativa boende för lagen kan hittas enklast via turistbyråns hemsida, https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/

 

Vänligen notera att friluftsområdet Lassalyckan är mycket populärt, varför hotellet ofta är mycket bokat och vi ber Er vara ute i god tid med Er hotellbokning.

 

Alternativt boende bokas av lagen själva, och i det fall alternativt boende nyttjas skall tävlingsledningen informeras senast 14 dagar innan cupstart, varvid en total rabatt om 1.000 kronor erhålles. Noterbart är att vid alternativt boende serveras inte laget frukost när det ankommer till ishallen på söndagen.

 

Anmälan:

Görs senast 2025-04-15 till claes.gotarsson@uif.se. Vänligen notera att cupen är begränsad till max 16 lag och ”först till kvarn” gäller.

 

Laget,  med spelare och ledare, skall vara registrerat på cuponline senast 14 dagar innan cupstart. 

 

Betalning:

Betalning av anmälningsavgift skall ske omgående vid anmälan.

Deltagaravgifter betalas in senast 2025-04-15.

Betalningarna skall göras till BG 454–4391 märk ”2025 Ulricehamns IF U15-cup + lagnamn”

För utländska lag IBAN SE 02 8000 0838 0846 3770 4331 

BIC SWEDSESS

 

Skridskoslipning:

Skridskoslipning går att få utförd till en kostnad på 50 kronor.

Bokning och betalning av slipning görs på café Hyllan.

Medtag skridskoskydd.

 

Att göra under dagen för medföljande syskon, kompisar, föräldrar och alla andra,

Korv, toast, enklare lunchmat, fika, kaffe, godis, kommer att under hela dagen att serveras i vårt fik ”Hyllan”..

 

Samma lunch som spelarna kommer att serveras finns att förboka för

100 kr per person, och cupledningen önskar få denna minst 10 dagar innan cupen spelas, och antalet önskade extraluncher mailas till cupledningen. Betalning för dessa extra luncher görs i ishallens café Hyllan.

 

För mer information, klick gärna på följande länkar,

https://www.ulricehamn.se/uppleva/lassalyckan/

http://www.vastsverige.com/sv/ulricehamn/

 

Boende för medföljande föräldrar, syskon och alla andra:

UIF rekommenderar följande boende:

http://www.hotell-lassalyckan.se/

http://hotellbogesund.se/

 Airbnb

 

För övriga boende, kika på https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/

 

Välkomna till Ulricehamns IF 15-cup 2025!

Ulricehamns IF

 

Tournament -info:

 

U15 players born in 2010, however, a maximum of 2 players born in 2009 may participate.

 

Game date: 2025-05-02 to 2025-05-04.

 

Number of teams: 12 - 16

 

Game format:

The matches will be played on a full field, in Lassalyckan 2 ice rinks, where the teams are divided into four team groups. After the group is complete, team 1/2 goes to the A intermediate round and team 3/4 to the B intermediate round. The intermediate round consists of two more teams from one of the other groups. After the intermediate round is complete, playoffs A/B/C/D begin. The playoffs consist of semifinals/final and a match of third place.

 

Game time is 2x15 minutes with a 2 minutes period break.

All teams will play totally 7 matches including 5 games in group stage and two in play-off.

  

The first match starts on Friday at approximately 10:00.

The last final is played at approximately 17:00 on Sunday 

 

In the event of a draw at full time in the semi-finals and finals, these will be decided on penalties, first a round with 3 penalties and then a "sudden-death" penalty shootout. The same player who participated in penalty round 1 may also take a penalty in round 2.

 

Level:

 

The cup is classified as medium level (AA), which we ask all registered teams to respect. Only pure club teams where everyone is allowed to play in principle the same amount of minutes / game. In cases where overage players participate, we also ask that in these situations, the cup is classified as medium (AA) in age class U15. 

 

Referees:

 

All referees are District Referees & Association Referees from the age groups J18 and J20.

3-referee system is applied. 

 

Prizes:

 

Trophies are awarded for 1st to 3rd place in each playoff. 

 

 

Fees:

 

5,000 SEK/team in registration fee. The registration fee is binding and is only refunded if the team does not receive a place in the cup.

 

1495 SEK/player in participation fee where the lowest amount for the participation fee is for 15 players, equivalent to 22,425 SEK.

 

The participation fee includes everything for 2 coaches per team, additional coaches can be included for 750 SEK/coach. 

 

The following is included:

 

- Breakfast basket on Saturday and Sunday which is served in the team locker room.

 

- Lunch on Friday, Saturday and Sunday.

 

- Snacks on Friday, Saturday and Sunday.

 

- Dinner Friday and Saturday.

 

- 2 nights, in a school on hard floors, approx. 500m from the Ice rinks.

 

Please note that the cup management requests information via cuponline about any food allergies and any extra nights no later than 14 days before the start of the tournament. 

 

Alternative accommodation for the teams:

 

If you want other accommodation, it must be booked by you. We can recommend hotel accommodation for the teams in single, double or multi-bedrooms at Hotel Lassalyckan.

 

Other alternative accommodation for the teams can be found most easily via the tourist office's website, https://www.vastsverige.com/ulricehamn/boende/listningssida-bo/

 

Please note that the Lassalyckan outdoor recreation area is very popular, which is why the hotel is often very booked, and we ask that you be out in good time with your hotel booking.

 

 

Registration:

 

Must be made no later than 2025-04-15 to claes.gotarsson@uif.se. Please note that the tournament is limited to a maximum of 16 teams and "first come, first served" applies.

 

The team, with players and leaders, must be registered on cuponline no later than 14 days before the start of the cup.

 

Payment:

 

Payment of the registration fee must be made immediately upon registration.

Participation fees must be paid no later than 2025-04-15.

 

Payments must be marked “2025 Ulricehamns IF U15-cup + team name”

 

For foreign teams IBAN SE 02 8000 0838 0846 3770 4331

 

BIC SWEDSESS

 

Hope to see you in Ulricehamn in May

 

Best regards

Ulricehamns IF

Annons