Intersport Cup 2011
Ishockey
25 - 27 nov 2011
U13 (-99)

Intersport Cup 2011

Information

Varmt välkomna till Intersport Cup i Umeå 2011!

Cupen för pojkar -99 hålls i år den 25-27 november i Dragonhallarna(Nolia).
Vi hoppas att det ska bli en lyckad cuphelg med bra och givande matcher och
att vi skall slippa skador och olyckor.
Därför uppmanar vi er ledare att stävja ojust spel och se till att en positiv stämning
råder inom och mellan lagen, både på och utanför rinken!

Spelschema
Ett preliminärt spelschema kommer inom kort.
Med reservation för eventuella ändringar.
Cupen inleds fredag 25/11 ca 15.00 och avslutas söndag 27/11 ca 14:00.
Fullständigt spelschema kommer på cuponline och kommer att finnas tillgängligt i pappersform på ishallen.

Omklädningsrum
Det kommer att finnas ett uppmärkt omklädningsrum till respektive lag och det
kommer att finnas till lagets förfogande under hela cupen.
En ”låstagg”, för att ta sig in i lagets omklädningsrum, hämtas ut i cupkansliet av respektive lagledare vid ankomst.
Varje lag ansvarar själva för att omklädningsrummet grovstädas efter cupen.
Ta gärna med er tvättlinor så att ni kan hänga upp kläderna bättre.
Frukt kommer att delas ut i omklädningsrummet.

Ledarrum
För ledarna i de deltagande lagen kommer det att finnas fikaservering i anvisat rum. Skyltar finns i entrehallen.
Öppet från 15.00 på fredag till sista matchen är spelad på söndag.

Logi
Inresande lag bor på Hedlundaskolan som ligger ca 500 meter från Dragonhallarna
Lagen disponerar en skolsal var och svarar själva för madrasser och sängkläder.
Kontakta er lagvärd inför cupen och kom tillsammans överens om när, var och hur ni ska mötas vid ankomst till Umeå.
Besikta skolsalen tillsammans med er lagvärd innan ni tar rummet i besittning.
Ett tips är att fotografera med mobilen om ni ser skador vid ankomst på lokalen.
Kom ihåg att ni som övernattar på skolan skall hålla ytterdörren stängd och låst så att inte obehöriga kommer in när ni spelar eller sover.
Ledare för respektive lag ansvarar för sitt lag under vistelsen.

På grund av att det pågår lektioner under fredagen kan vi inte utnyttja lokalerna förrän kl 15,00. Det innebär att lagens sängkläder måste förvaras på annan plats till dess t.ex omklädningsrummet.
Ta kontakt med lagvärdarna om det medför problem.

Blankett om förläggningsregler kommer att skickas eller delges er vid ankomst.

Kansli
Cupkansliet kommer att hållas öppet under hela cupen på ishallens övervåning.
Cupgeneral: Mia Öst 070-249 88 51

Lagvärdar
Alla lag har en utsedd lagvärd som ska bistå under cupen.
Er lagvärd kommer att ta kontakt med er och er lagvärd möter upp er när ni anländer.
Lagvärdsansvarig: Mona Flumeé 070-645 58 01

Sjukvårdsansvarig
Gunnel Johansson 070-658 74 27

Resultatrapportering under cupen
Vi kommer att använda oss av CupOnline: www.cuponline.se för
resultatrapportering, så där kan ni följa alla matcher.
Varje lag har tilldelats en inloggning och ombedes lägga in sin
laginformation(laguppställning, allergier m.m.) snarast.
CupOnlineansvarig: Roger Aronsson 070-6175764

Kost
Samtliga måltider serveras på Hedlundaskolan

Fredag
Middag: 16:00 - 18:00
Kvällsfika: 20:30 - 22:30

Lördag
Frukost: 6:30 - 8:30
Lunch: 12:00 - 14:30
Middag: 16:00 - 18:00
Kvällsfika: 20:00 - 22:00

Söndag
Frukost: 5:30 - 8:00
Lunch: 10:30 - 13:30

Meny:
Middag fredag: Korv stroganoff och Ris
Lunch lördag: Farmarbiff med gräddsås och kokt potatis
Middag lördag: Kebabskavgryta med ris
Lunch söndag: Hamburgare med bröd

Utifrån spelschema kommer även tider för måltiderna för lagen att schemaläggas.
Alla matallergier måste rapporteras in till cupen.

Skridskoslipning
Vid behov av slipning lämnas och hämtas skridskor på kansliet. Skridskorna kommer att slipas på morgonen, före första matchs spelas.
Vid akuta problem kontakta kansliet för att få hjälp.
Slipkostnad 20 kr

Kiosk
Kiosk kommer att finnas i entréhallen.
I kiosken finns kaffe, varm korv, läsk, fikabröd och lite annat smått och gott.
För besökande finns även möjlighet att äta lunch på curlinghallen som ligger inne på arenaområdet.

Lotteri och matchprogram
Under cupen kommer ett lotteribord att finnas i entrehallen.
Matchprogram i pappersform kommer att finnas och även matchinfo via skyltning/media m.m.

Hotell i Umeå
Scandic Plaza
Scandic Umeå Syd
Hotell Dragonen
Hotel Aveny
Comfort Hotel Winn
Clarion Collection Hotel Uman
OK Hotell
Umeå Camping


Kostnad: Anmälningsavgift 1900:-
Deposition: 5000:- (dras av vid inbetalning av deltagaravgifter)

Spelaravgifter: 700:-/spelare. Tre ledare fritt. Vid eget boende: -100:-/spelare

Anmälan: Senast den 2011-09-30

Antagningsbesked: Senast den 10 oktober.

Betalning: Slutbetalning senast 10 dagar efter antagningsbesked till Postgiro: 53 14 27-3. Återbetalning av deltagaravgiften (50 %) endast vid sjukdom. Läkarintyg krävs. För Ej antaget lag återbetalas anmälningsavgift + depositionsavgift.

Lag som avbokar: Anmälningsavgiften återbetalas inte. Depositionsavgiften kan då återbetalas t.o.m. 1 månad innan cupstart.

Frågor: Kenneth Lundberg Tel:090-712571/070-3576157, kenneth.lundberg@bjorkloven.com

Anmälan till: kenneth.lundberg@bjorkloven.com
Vid anmälan uppge:
Cupnamn
Datum / Förening
Lagnamn / Adress / Kontaktperson
Telefon / Mobilnummer / E-post
Med reservation för ändringar. Senaste nytt gällande våra cuper
finner ni på vår hemsida, http://www.bjorkloven.com

Cupen är avslutad

Cupen avslutades för 4527 dagar sedan

Finalmatcher

Hemmalag Bortalag Resultat
TSK Röd
Tegs SK Röd vs Sundsvall Hockey 1 - 3
MG Arvidsjaur
MG Arvidsjaur vs Modo 9 - 6

Galleri

Annons