ÖIK-10
Hälsar er välkomna till Östersund!
27-29 januari 2023
Bestämmelser och information
Tidpunkt 4
27-29 januari 2023
Spelplats
Östersund Arena A & B.
Spelform
Gruppspel och slutspel
Matchtid
2 x 20 minuter flygande byten
Antal lag och matcher
8-12st lag. Vi garanterar minst 7st matcher/lag.
Regler
Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher. Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st/lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.
Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U13 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarige.
Mat
Fredag Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag Frukost, Lunch
Det finns fika och mat till försäljning i arenans restaurang under hela helgen.
.
Boende
Ingår på hårt underlag med ca 1,5km till ishallen. Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck skall medföras.
Inkvartering
Detta sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under turneringen.
Kostnad/Betalning
Anmälningsavgiften 2 750 kr betalas till Bg 637-3112.
Ange Åkerblom Cup och lagets namn.
Deltagaravgiften 1190 kr/spelare och ledare betalas in på Bg 637-3112.
(2 ledare gratis) Ange Åkerblom Cup och lagets namn.
Sista betalningsdag för spelaravgiften är 25 oktober
Behåll insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.
Minst 15 spelare/lag
OBS! Ingen rabatt ges på avgifterna vid val av annat boende
Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, boende på hårt underlag, lokalhyra samt alla måltider.
Pokal och medaljer till 1:an, 2:an och 3:an
Kontakt/ Anmälan
Patrick Stolth
pstolth@hotmail.com
070-600 92 79
alternativt kansli@ostersundik.com
Vid anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt antal spelare och ledare.
OBS!!
Informationen i denna inbjudan kan komma att förändras innan cupstart.
Välkommen!