Elias
Lindholm Cup 2023
Datum: Lördagen
den 25 mars 2023
Plats: Nynäshallen,
Gävle
Cupen beräknas börja klockan 09:00 och sista matchen beräknas
sluta klockan 19.00. (tiderna kan ändras något)
Spelform:
Cupen anordnas för 6 lag i två grupper där lagen möter varandra,
1:an och 2:an i varje grupp går till semifinal och final alt. bronsmatch,
3:orna spelar en placeringsmatch.
Cupen är för spelare födda 2011 eller med gällande dispens från
förbundet för spel i U12-serien
Nivå: Medel
Matchtid: 2x15 minuter med flygande byten
Helplan med offside, icing och svart puck
Regler:
·
Enligt Svenska Ishockeyförbundet U-13 nivå.
·
I grundspelet gäller följande vid samma poäng: inbördes möten,
målskillnad, flest gjorda mål, lottning.
·
I placeringsmatcher tillämpas förlängning 5 minuter vid oavgjort
resultat. Sudden Death tillämpas i förlängningen
·
Vid oavgjort resultat efter förlängning gäller 3 straffar för
vardera laget, därefter sudden-straffar
·
Föreningsdomare används. Vi uppmuntrar och hjälper våra domare.
Ingen argumentation med domarna accepteras
Utmärkelser:
Pokal till 1:an, 2:an och 3:an, alla spelare får medalj
Mat:
Lunch samt mellanmål (fil/yoghurt och frukt) till samtliga
spelare + 3 ledare som ingår i avgiften liksom ledarkaffe. Mellanmålen kommer
att finnas i respektive lags omklädningsrum. Ange specialkost i Cuponline
senast 6 mars (se anmälan).
Hamburgare och övrig förtäring kommer att finnas till
försäljning i anslutning till hallen.
Kostnad:
Anmälningsavgift: 3500 sek per lag. Betalas vid bekräftad
anmälan. Anmälan är giltig först när anmälningsavgiften är inbetald.
Deltagaravgift: 350sek per spelare, minst 13 spelare. 3 ledare
gratis, extra ledare betalar deltagaravgift. Betalas senast fredag 28/2
Betalningar görs till bankgiro 987-3324
Anmälan:
Anmälan till anderscarlssonemail@gmail.com. I anmälan anges
·
Föreningens namn,
·
Lagnamn,
·
Kontaktperson med namn, mail och telefonnummer.
·
Bifoga även gärna föreningens logga i anmälan.
Arrangerande förening förbehåller sig rätten att utse deltagande
lag. Information presenteras på Cuponline om antagna lag. Vid bekräftad och
betald anmälan erhålls inloggningsuppgifter till Cuponline där information om
laguppställning, specialkost, ledare och tröjfärg (hemma/borta) läggs in av
respektive lagledare. Specialkost kommer att läsas ut ur Cuponline 6 mars.
Avbokning och återbetalning
Vid avbokning mindre än 30 dagar innan cupen sker ingen
återbetalning
Omklädningsrum
Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela dagen.
Glöm inte skridskoskydd då spelarna kan behöva gå ute för att ta sig mellan
omklädningsrum och ishall.
Nynäshallen öppnar kl 08:00.
Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall
till storlek, kunskap och uppträdande vara på U12 nivå och på inget sätt sticka
ut ur mängden. Ansökan om dispenser görs i samband med anmälan till
cupansvarige.
Datum att hålla koll på
28 feb - spelaravgifter betalda
6 mar - spelartrupp samt ev specialkost registrerad i cuponline
Frågor/Kontakt:
Mail: anderscarlssonemail@gmail.com
Telefon: Anders Carlsson: 070-991
68 40
Varmt Välkomna!