Borås U10 CUP
Icehockey
10 mar 2024
U10
CupOnline - Gratis Cup

Borås U10 CUP

Information

 

 

Under the Swedish text we have information in english! 

 

Cupen är inställd!

Anmäl dig här

 

Borås Hockey bjuder in till U10 Cup för spelare födda 2014 eller senare. Cupen spelas söndag 10 Mars 2024. Vi vänder oss till de lag som söker mer än bara en hockeyturnering, till de som söker en upplevelse och ett minne för livet. Med våra faciliteter kan vi skapa ett event för matcherna och en upplevelse för spelarna och publiken.

 

I Sveriges 13e största stad har du möjlighet till många olika teambuilding-aktiviteter för ditt lag. Fråga oss så får ni förslag på aktivitet och offert.

 

Arenan ligger i nära anslutning till köpcentret Knalleland som har ett brett utbud av shopping för medresta supportrar.  För familjerna har vi Borås Djurpark ett stenkast från arenan. 

 

Vår mediakub kommer vara i gång under turneringen samt övrig LED i arenan. Vi kommer ta hand om publiken med exklusiv entré och en härlig inramning i foajén där ni välkomnas till musik och en skön puls. 

 

Så varmt välkomna till Borås och årets cuper!

Anmälan:

Anmälan görs via formulär på. När anmälan är mottagen får ni en bekräftelse och faktura på lagavgiften/anmälningsavgiften. 

 

Anmäl dig här

Registrering av spelare på cuponline ska vara gjord senast 45 dagar innan turneringens start. 

 

Cupfakta

Datum: 10 Mars 2024 (söndag)

Åldersgrupp: U10 (Spelare födda 2014 eller senare)

Spelplats:Borås Ishallar

Antal lag: Max 20 lag

Antal spelare/lag: Minst 8 utespelare och 1 målvakt
Nivå: Medel

Spelform:  Obs! Spelformatet är flexibelt och kan komma att förändras beroende på antal lag i cupen.

Speltid: 1 x 18 min, rullande tid 

Domare: hemmaplansmodellen

 

Vad ingår:

Mat: Lunch och middag . Ev. allergier ska vara registrerade på cuponline senast 5 veckor innan start. Vid utebliven registrering beställs standardkost till alla. Frukost ingår endast för dem som valt boende.

 

Omklädningsrum: Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela cupen. Ta med skridskoskydd! Omklädningsrum i närliggande sporthall kan förekomma. Bokar ni cupen med endast ett lag kan delat omklädningsrum bli aktuellt. Bokningar i jämna antal från samma klubb innebär att man delar inom klubben.  

 

Bokning 

Anmälningsavgift / lagavgift: 2499 kr, betalas efter anmälan, faktura skickas. (Är den ej reglerad inom förfallotiden utgår platsen i turneringen)

Deltagaravgift: 499 kr / deltagare

Ledare: Ledarna betalar 299 kr/ ledare 

 

Deltagaravgiften ska vara slutreglerad senast 4 veckor innan turneringens start.  

Minimikraven: 8 utespelare och 1 målvakter samt 2 ledare. Blir det färre som närvarar i cupen kommer det ändå faktureras för 8 utespelare, 1 målvakter och 2 ledare. 

 

Tillval

Omklädningsrum 

  • Tillval för omklädningsrum med bås kan göras först till kvarn. 999 kr / hela cupen läggs på anmälningsavgiften.   (vi har 2 st).

  • priset gäller för 2 lag. Bokar man ett lag från klubben är inte valet möjligt.

 

 

Mat

  • Frukost (ej bokat med boende) 75 kr serveras i rinkside. 

  • Mellanmål (Smörgås, yoghurt + ägg) 55 kr/pp. Levereras till lagets omklädningsrum vid önskad tid (anges vid bokningen). 

- Önskar man köpa till mellanmål/frukostpaket under dagarna kan man förbeställa detta vid anmälan eller senast 14 dagar innan cupen startar. 

 

Boende: 

  • Alt. 1 Hotell med del i flerbäddsrum.  499 kr/pp (spelare och ledare). Val kan göras fram till 6 veckor innan turneringens start)

  • (Vid val av hotell gäller minst en vuxen i varje rum)

-Tillval för enkelrum kan göras med 400 kr/natt/person. 

-Tillval för extra natt 499 kr/natt/person torsdag-fredag. 

  • Alt. 2 Boende med hårt underlag ink. frukost i ishallen. 299 kr/pp. 

  • begränsad möjlighet till extra natt 299 kr/pp i mån av plats.

  • Alt. 3 Utan boende 0 kr/pp. 

Valet gäller för hela gruppen. Ej möjligt att göra olika val i gruppen. 

Hotellet ligger ca 15 minuters promenad från Ishallen. 

Erbjudande Anhöriga: 

Föräldrar/anhöriga betalar 1299 kr/pp och då ingår boende (del i dubbelrum) och mat. Tillägg för enkelrum är 400 kr/natt/pp. Måltiderna för anhöriga serveras i cafét. Bokning senast 6 veckor innan cupen. 

Bokning görs till cup@borashockey.se (sammanställt och med ev. allergier). 

 

Tävling / sport

Vi försöker lägga ett schema som gör att lag som reser längre spelar senare på dagen, men vi kan inte garantera det. Spelform och gruppindelning läggs upp på cuponline, närmare start för turneringen.   

 

Turneringen spelas på tvären 3 mot 3 plus målvakt.

Spelyta 15x30m enligt Svenska ishockeyförbundets regler för U10.

Svart puck kommer användas. 

 

 

Vid mål startas spelet igen med tekning mitt i plan.

Vid målvaktsblockering sätts spelet igång bakom målet.

Vid förseelse = straff

Straff genomförs som ”jaktstraff”. Klockan stannas inte vid "jaktstraff".

 

Speltid 1x 18 min

 

Förbehåller oss rätten att bygga om längd, tider och upplägg efter antal bokade lag. 

Cupdagen

Ankomst

När ni kommer till Borås Ishall kommer vår lagvärd som tar emot er i entrén och visar er till ert omklädningsrum. Lagvärden går igenom praktisk information kring vad som gäller under cupdagen.

 

Information och resultat

Resultat och spelschema publiceras på cupens webbverktyg cuponline.

 

Webbsändning

Matcherna som spelas i Borås Ishalls A-hall sänds via svenkshockey.tv och det är pay per view. Se svenskhockey.tv inför cupen för mer information. 

 

Säkerhet under cupen

Lagen får ut nycklar som går till sitt respektive omklädningsrum. Det är viktigt att laget håller bra koll på nyckeln för att hålla sina saker säkra. Borås Hockey tar inget ansvar för om något skulle försvinna under cupen. Under cupen kommer det finnas en matchvärd som är ansvarig för att se till att det fungerar bra på läktarna och runt om kring matcherna. Följ de instruktioner som matchvärden ger.

 

Tillval för bokning av:

x konferensrum  200 kr /h 

x Gym 200 kr /h 

x Cykelrum 200 kr /h 

Skicka bokningsförfrågan till cup@borashockey.se med uppgifterna nedan: 

Önskemål om datum och tid

 

 

 

 

 

Övriga frågor:

cup@borashockey.se

 

AVBOKNING OCH ÅTERBETALNING:

  • Vid avbokning mindre än 30 dagar innan cupen sker ingen återbetalning eller kreditering av fakturor på deltagaravgiften.  

  • Vid skador och sjukdomar hänvisar vi till eventuella egna försäkringar. 

  • Byte av spelare senare än 45 dagar kan göras mot en administrationsavgift på 200 kr/spelare/ledare. 

  • Anmälningsavgiften återbetalas eller krediteras ej efter anmälan. 

Allmänna villkor för bokningen: 

Borås Hockey gör inga avdrag, återbetalningar eller krediteringar om något ändrar sig som står utanför Borås Hockeys kontroll. Vid utebliven betalning utgår administrationsavgift och dröjsmålsränta enligt gällande praxis. Om personen som bokar cupen är firmatecknare för föreningen ställs kravet mot föreningen i annat fall mot personen som bokat cupen. Ansvarig för bokningen, ansvar för ev. skadegörelse och annat som orsakar kostnad för arrangören orsakat av någon i laget/föreningen. 

 

 

 

Invitation - Tournament U10 (D1)

Sign up here

 

Borås Hockey invites to the U10 tournament for players born in 2014 or later. The tournament will be played Sunday 10th March  2024. Our tournament is well suited for those teams who want more than just a hockey tournament but also an experience of a lifetime. 

 

In Sweden's 13th largest city, you have the opportunity for many different team building activities for your team. If you want, we can be helpful with suggestions and help with a quotation. 

 

The ice arena is located close to the shopping center Knalleland which offers a wide range of shopping options for fellow traveling supporters. For the families we can also recommend a trip to Borås Zoo.

 

Our jumbotron will be on during the whole tournament as well as other LED screens in the arena. We will welcome the audience in through an exclusive entrance and in the foyer music will be played for a nice atmosphere.

 

So, with that said, we would like to welcome you to Borås and this year's tournaments!

Tournament information

Date: 10th of March 2024 (Sunday)

Age group: U10 (Players born in 2014 or later)

Numbers of teams: Maximum 24 teams

Players/teams: At least 8 outfield players and 1 goalkeeper
Level: Medium

Game format: Determined by number of registered teams. 

Playing time: 2 x 18 min, Rolling time 

Referees: 1-2 



What's included:

Food: Lunch and dinner. Allergies must be registered on cuponline no later than 5 weeks before the start. In case of non-registration, standard meals are ordered for everyone. Breakfast is only included for those who have chosen accommodation.

 

Changing room: You will have a changing room during the entire cup. Bring skate guards! Changing rooms in nearby sports halls may occur. If your club just book one team you maybe have to split a changing room with another team. 

 

Booking 

Registration fee / team: SEK 2499  payment takes place after registration. The invoice must be paid by the due date to guarantee your participation.

Participation fee: SEK 499 /pp.

Team staff: SEK 299/pp.

 

The participation fee must be settled no later than 4 weeks before the start of the tournament.

The minimum requirements are fifteen outfield players and 1 goalkeepers and 2 staff. If there are fewer people present in the tournament, it will still be invoiced for 8 outfield players, 1 goalkeepers and 2 staff.

Optionals

Changing room upgrade

SEK 999 is added to the registration fee. (we have only 2).

 

Food

  • Breakfast (not bookings with accommodation) SEK 75/pp.

  • Snack (Sandwich, yoghurt + egg) SEK 55/pp. 

 

Accommodation: 

  • Alt. 1 Hotel with accommodation in multi-bed rooms. SEK 499/pp (players and staff) (at least one adult in every room). Selections can be made up to 6 weeks before the start of the tournament)

-Options for single rooms can be made with SEK 400 pp/night.

-Option for extra night SEK 499 pp/night Thursday-Friday.

 

  • Alt. 2 Room for the whole team to sleep in. Bring your own mattresses and beddings. Breakfast in the arena is included. SEK 299/pp. 

  • Limited option for an extra night SEK 299/pp.

 

  • Without accommodation SEK 0/pp.

 

The choice applies to the entire group. It is not possible to make different choices in the group.

The hotel is about 15 minutes' walk from the ice rink.

 

Offer for relatives:

Parents/relatives pay SEK 1,599/pp, which includes accommodation (part in double room) and food. If you want a single room, there is an additional cost of SEK 400 pp/night. It must be the same category both nights. Meals for relatives are served in the café. Booking no later than 6 weeks before the cup. Bookings are made to cup@borashockey.se (compiled).

 

Registration:

Registration is done via a form. When the application is received, you will receive a confirmation and invoice for the legal fee/application fee. Registration of players on cuponline must be done no later than 45 days before the start of the tournament.

 

Sign up here 

 

Competition information
The first game starting around 8 o'clock. We're trying to schedule teams that have a long trip to play the first game later, but we can't guarantee it. The finish time depends on how many teams there are. More information about the tournament will be available on cuponline later.

 

The tournament is played crosswise 3 against 3 plus goalkeeper.

 

Playing surface 15x30m according to the Swedish Ice Hockey Federation's rules for U11.

 

Black puck will be used.

 

 

 

 

 

 

 

At the goal, the game is restarted with face off  in the middle of the field.

 

In case of goalkeeper blocking, the play is started behind the goal.

 

Penalty is carried out as "hunting  penalty shoot". The clock is not stopped for "hunting  penalty shoot".

 

 

 

Playing time 1x 18 min, flying substitutions.

 

 

 

We reserve the right to change the length, times and layout according to the number of teams booked.

 

Tournament day

Arrival

When you arrive at Borås Ice Arena, your team host will greet you in the entrance and show you to your dressing room. The team host provides practical information and is available to you throughout the tournament.

 

Information and results

Results and game schedule are published on the tournament´s web tool cuponline.

 

Streaming

The games played in the arena are broadcast via svenkshockey.tv and it is pay per view. Please visit www.svenskhockey.tv before the cup for more information.

 

Safety during the tournament

The team gets a key that goes to their locker room. It is important that the team keeps a close eye on the key to keep their belongings safe. Borås Hockey takes no responsibility if something goes missing during the cup. Are there any problems, the team host will be there to help you.

 

Cancellation and refunding:

  • In case of cancellation less than 30 days before the cup, there will be no refunding or crediting of invoices for the participation fee.

  • If you cannot participate due to illness, you are directed to contact your own insurance company.

  • Changing players or staffs later than 45 days can be done against an administration fee of SEK 200/player or team staff.

  • The registration fee is not refunded or credited after registration. 

General terms for the booking: 

Borås Hockey makes no deductions, refunds or credits if something changes that is beyond Borås Hockey's control. In the event of non-payment, an administration fee and late payment interest will be charged according to current practice. If the person who books the tournament is a company signatory for the association, the claim is made against the association otherwise against the person who booked the tournament. The person responsible for the booking is responsible for any damage and other things that cause costs for the organizer caused by someone in the team/association.

*reservation for printing errors.

 

 

 

 

 

Cup is finished

The Cup finished 212 days ago.
Annons