.png)
Borås Flick- & Dam-cup
Borås Hockey bjuder in till flick- och dam-cup, två cuper som genomförs samtidigt under en dag. Flick-cupen vänder sig till spelare födda 2012 eller senare. Dam-cupen vänder sig till seniorer på nivå lätt/nybörjare. Cupen spelas lördag 27 April 2024.
Vi vänder oss till de lag som söker mer än bara en hockeyturnering, till de som söker en upplevelse och ett minne för livet. Med våra faciliteter kan vi skapa ett event för matcherna och en upplevelse för spelarna och publiken. Vår mediakub kommer vara igång under turneringen samt övrig LED i arenan. Vi kommer ta hand om publiken med exklusiv entré och en härlig inramning i foajén där ni välkomnas till musik och en skön puls.
I Sveriges 13:e största stad har du möjlighet till många olika teambuilding-aktiviteter för ditt lag. Fråga oss så får ni förslag på aktivitet och offert. Arenan ligger i nära anslutning till köpcentret Knalleland som har ett brett utbud av shopping för medresta supportrar. För familjerna har vi Borås Djurpark ett stenkast från arenan.
Så varmt välkomna till Borås och årets cuper!
Vid frågor, vänligen kontakta cup@borashockey.se
Anmälan
Anmälan görs via formulär nedan. När anmälan är mottagen får ni en bekräftelse och faktura på lagavgiften/anmälningsavgiften.
Anmäl dig till DAM cupen här
Anmäl dig till FLICK cupen här
Registrering av spelare på cuponline ska vara gjord senast 45 dagar innan turneringens start.
Cupfakta Flick
Datum: 27 April 2024 (Lördag)
Åldersgrupp: Spelare födda 2012 eller senare
Spelplats: Borås Ishallar
Antal lag: Max 10 lag
Antal spelare/lag: Minst 8 utespelare och 1 målvakt
Nivå: Medel
Spelform: Obs! Spelformatet är flexibelt och kan komma att förändras beroende på antal lag i cupen.
Speltid: 1 x 15 min (60 sekunder tutbyte)
Domare: enligt hemmaplansmodellen
Cupfakta Dam
Datum: 27 April 2024 (Lördag)
Åldersgrupp: Rekommendation över 16 år.
Spelplats: Borås Ishallar
Antal lag: Max 5 lag
Antal spelare/lag: Minst 10 utespelare och 1 målvakt
Nivå: Lätt / nybörjare
Spelform: Obs! Spelformatet är flexibelt och kan komma att förändras beroende på antal lag i cupen.
Speltid: 2 x 20 min
Domare: 2 domarsystem
Tävling / sport (Flick)
Vi försöker lägga ett schema som gör att lag som reser lägre spelar senare på lördagen, men vi kan inte garantera det. Spelform och gruppindelning läggs upp på cuponline närmare start för turneringen.
Turneringen spelas på tvären 3 mot 3 plus målvakt.
Spelyta 15x30m
Svart puck kommer användas.
Vid mål startas spelet igen med tekning mitt i plan.
Vid målvaktsblockering sätts spelet igång bakom målet.
Vid förseelse = straff.
Straff genomförs som ”jaktstraff”. Klockan stannas inte vid "jaktstraff".
Speltid 1x 15 min, (tutbyte efter 60 sekunder.)
Förbehåller oss rätten att bygga om längd, tider och upplägg efter antal bokade lag.
Tävling / sport (Dam)
Vi försöker lägga ett schema som gör att lag som reser lägre spelar senare på lördagen, men vi kan inte garantera det. Spelform och gruppindelning läggs upp på cuponline närmare start för turneringen.
Spelform: 5 mot 5
Spelyta: helplan
Svart puck kommer användas.
Speltid 2 x 20 min,
Förbehåller oss rätten att bygga om längd, tider och upplägg efter antal bokade lag.
Vad ingår (Flick)
Mat: Lunch och middag. Ev. allergier ska vara registrerade på cuponline senast 5 veckor innan start. Vid utebliven registrering beställs standardkost till alla. Frukost ingår endast för dem som valt boende.
Omklädningsrum: Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela cupen. Ta med skridskoskydd! Omklädningsrum i närliggande sporthall kan förekomma. Bokar ni cupen med endast ett lag kan delat omklädningsrum bli aktuellt. Bokningar i jämna antal från samma klubb innebär att man delar inom klubben.
Vad ingår (Dam)
Mat: Lunch och middag. Ev. allergier ska vara registrerade på cuponline senast 5 veckor innan start. Vid utebliven registrering beställs standardkost till alla. Frukost ingår endast för dem som valt boende.
Omklädningsrum: Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela cupen. Ta med skridskoskydd! Omklädningsrum i närliggande sporthall kan förekomma.
Bokning (Flick)
Anmälningsavgift / lagavgift: 2499 kr, betalas efter anmälan, faktura skickas. (Är den ej reglerad inom förfallotiden utgår platsen i turneringen)
Deltagaravgift: 499 kr / deltagare
Ledaravgift: 299 kr/ ledare
Deltagar- och ledaravgiften ska vara slutreglerad senast 4 veckor innan turneringens start.
Minimikraven: 8 utespelare och 1 målvakte samt 2 ledare. Blir det färre som närvarar i cupen kommer det ändå faktureras för 8 utespelare, 1 målvakt och 1 ledare.
Bokning (Dam)
Anmälningsavgift / lagavgift: 2499 kr, betalas efter anmälan, faktura skickas. (Är den ej reglerad inom förfallotiden utgår platsen i turneringen)
Deltagaravgift: 499 kr / deltagare
Ledaravgift: 299 kr/ ledare
Deltagar- och ledaravgiften ska vara slutreglerad senast 4 veckor innan turneringens start.
Minimikraven: 10 utespelare och 1 målvakt samt 1 ledare. Blir det färre som närvarar i cupen kommer det ändå faktureras för 10 utespelare, 1 målvakt och 1 ledare.
Tillval
Omklädningsrum:
Tillval för omklädningsrum med bås, först till kvarn, finns 2 st. 999 kr / hela cupen läggs på anmälningsavgiften.
Flick: priset gäller för 2 lag. För klubbar som endast anmält ett lag till cupen är detta tillval inte möjligt.
Dam: kan bokas för lag som är 15 spelare eller mer.

Mat:
Frukost (ej bokat med boende) 75 kr. Serveras i rinkside.
Mellanmål (smörgås, yoghurt + ägg) 55 kr/pp. Levereras till lagets omklädningsrum vid önskad tid (anges vid bokningen).
- Önskar man köpa till mellanmål/frukostpaket under dagarna kan man förbeställa detta vid anmälan eller senast 14 dagar innan cupen startar.
Boende:
Alt. 1 Hotell med del i flerbäddsrum, 499 kr/pp (spelare och ledare). Val kan göras fram till 6 veckor innan turneringens start)
(Vid val av hotell gäller minst en vuxen i varje rum)
-Tillval för enkelrum, 400 kr/natt/person.
-Tillval för extra natt, 499 kr/natt/person.
Alt. 2 Boende med hårt underlag ink. frukost i ishallen. 299 kr/pp. (Extra natt, i mån av plats, 299 kr /pp, begränsad möjlighet).
Valet gäller för hela gruppen. Ej möjligt att göra olika val i gruppen.
Hotellet ligger ca 15 minuters promenad från ishallen.
Ytterligare tillvals-alternativ:
x Konferensrum 200 kr /h
x Gym 200 kr /h
x Cykelrum 200 kr /h
Skicka bokningsförfrågan till cup@borashockey.se med önskemål om datum och tid.
Erbjudande Anhöriga
Föräldrar/anhöriga betalar 1299 kr/pp och då ingår boende (del i dubbelrum) och mat. Tillägg för enkelrum är 400 kr/natt/pp. Måltiderna för anhöriga serveras i cafét. Bokning senast 6 veckor innan cupen.
Bokning görs till cup@borashockey.se (sammanställt och med ev. allergier).
Cupdagen
Ankomst
När ni kommer till Borås Ishall kommer vår lagvärd som tar emot er i entrén och visar er till ert omklädningsrum. Lagvärden går igenom praktisk information kring vad som gäller under cupdagen.
Information och resultat
Resultat och spelschema publiceras på cupens webbverktyg cuponline.
Webbsändning
Matcherna som spelas i Borås Ishalls A-hall sänds via svenskhockey.tv och det är pay per view. Se svenskhockey.tv inför cupen för mer information.
Säkerhet under cupen
Lagen får ut nycklar som går till sitt respektive omklädningsrum. Det är viktigt att laget håller bra koll på nyckeln för att hålla sina saker säkra. Borås Hockey tar inget ansvar för om något skulle försvinna under cupen. Under cupen kommer det finnas en matchvärd som är ansvarig för att se till att det fungerar bra på läktarna och runt om kring matcherna. Följ de instruktioner som matchvärden ger.
AVBOKNING OCH ÅTERBETALNING
Vid avbokning mindre än 30 dagar innan cupen sker ingen återbetalning eller kreditering av fakturor på deltagaravgiften.
Vid skador och sjukdomar hänvisar vi till eventuella egna försäkringar.
Byte av spelare senare än 45 dagar kan göras mot en administrationsavgift på 200 kr/spelare/ledare.
Anmälningsavgiften återbetalas eller krediteras ej efter anmälan.
Allmänna villkor för bokningen
Borås Hockey gör inga avdrag, återbetalningar eller krediteringar om något ändrar sig som står utanför Borås Hockeys kontroll. Vid utebliven betalning utgår administrationsavgift och dröjsmålsränta enligt gällande praxis. Om personen som bokar cupen är firmatecknare för föreningen ställs kravet mot föreningen i annat fall mot personen som bokat cupen. Ansvarig för bokningen, ansvar för ev. skadegörelse och annat som orsakar kostnad för arrangören orsakat av någon i laget/föreningen.
Invitation - Tournament Girls (Senior & youth)
Borås Hockey invites you to the girls' and ladies' tournament, two tournament that take place during one day in two rinks. The ladies´ tournament is at players born in 2012 or later. The women's tournament is for seniors at the easy/beginner level. The tournament will be played on Saturday 27 April 2024.
In Sweden's 13th largest city, you have the opportunity for many different team building activities for your team. If you want, we can be helpful with suggestions and help with a quotation.
The ice arena is located close to the shopping center Knalleland which offers a wide range of shopping options for fellow traveling supporters. For the families we can also recommend a trip to Borås Zoo.
Our jumbotron will be on during the whole tournament as well as other LED screens in the arena. We will welcome the audience in through an exclusive entrance and in the foyer music will be played for a nice atmosphere.
So, with that said, we would like to welcome you to Borås and this year's tournaments!
Tournament information (youth)
Date: 27th of April 2024 (Saturday)
Age group: Players born in 2012 or later
Numbers of teams: Maximum 10 teams
Players/teams: At least 8 outfield players and 1 goalkeeper
Level: Medium
Game format: Determined by number of registered teams.
Playing time: 1 x 15 min, signal for changing ( every 60 seconds)
Referees: 1-2
sign up for (youth) here
Tournament information (senior)
Date: 27th of April 2024 (Saturday)
Age group: recommendation at least 16 years old.
Numbers of teams: Maximum 5 teams
Players/teams: At least 10 outfield players and 1 goalkeeper
Level: easy / beginner
Game format: Determined by number of registered teams.
Playing time: 2 x 20 min,
Referees: 2
Sign up for (senior) here
Competition information (Youth)
The first game starting around 8 o'clock. We're trying to schedule teams that have a long trip to play the first game later, but we can't guarantee it. The finish time depends on how many teams there are. More information about the tournament will be available on cuponline later.
The tournament is played crosswise 3 against 3 plus goalkeeper.
Playing surface 15x30m according to the Swedish Ice Hockey Federation's rules.
Black puck will be used.
At the goal, the game is restarted with face off in the middle of the field.
In case of goalkeeper blocking, the play is started behind the goal.
Penalty is carried out as "hunting penalty shoot". The clock is not stopped for "hunting penalty shoot".
Playing time: 1 x 15 min, signal for changing ( every 60 seconds)
We reserve the right to change the length, times and layout according to the number of teams booked.
Competition information (senior)
The first game starting around 8 o'clock. We're trying to schedule teams that have a long trip to play the first game later, but we can't guarantee it. The finish time depends on how many teams there are. More information about the tournament will be available on cuponline later.
Game : 5 against 5
Playing surface: full size
Black puck will be used.
Playing time 2 x 20 min,
We reserve the right to change the length, times and layout according to the number of teams booked.
What's included (senior & youth):
Food: Lunch and dinner. Allergies must be registered on cuponline no later than 5 weeks before the start. In case of non-registration, standard meals are ordered for everyone. Breakfast is only included for those who have chosen accommodation.
Changing room: You will have a changing room during the entire cup. Bring skate guards! Changing rooms in nearby sports hall.
If your club just book one team you maybe have to split a changing room with another team. (only youth team)
Booking (youth)
Registration fee / team: SEK 2499 payment takes place after registration. The invoice must be paid by the due date to guarantee your participation.
Participation fee: SEK 499 /pp.
Team staff: SEK 299/pp.
The participation fee must be settled no later than 4 weeks before the start of the tournament.
The minimum requirements are fifteen outfield players and 1 goalkeepers and 2 staff. If there are fewer people present in the tournament, it will still be invoiced for 8 outfield players, 1 goalkeepers and 2 staff.
Booking (senior)
Registration fee / team: SEK 2499 payment takes place after registration. The invoice must be paid by the due date to guarantee your participation.
Participation fee: SEK 499 /pp.
Team staff: SEK 299/pp.
The participation fee must be settled no later than 4 weeks before the start of the tournament.
The minimum requirements are fifteen outfield players and 1 goalkeepers and 2 staff. If there are fewer people present in the tournament, it will still be invoiced for 10 outfield players, 1 goalkeepers and 2 staff.
Optionals
Changing room upgrade
SEK 999 is added to the registration fee. (we have only 2).
youth: the price applies to 2 teams. For clubs that have only registered one team for the cup, this option is not possible.
Seniors: can be booked for teams of 15 players or more.
Food
Accommodation:
-Options for single rooms can be made with SEK 400 pp/night.
-Option for extra night SEK 499 pp/night Thursday-Friday.
The choice applies to the entire group. It is not possible to make different choices in the group.
The hotel is about 15 minutes' walk from the ice rink.
Offer for relatives:
Parents/relatives pay SEK 1,299/pp, which includes accommodation (part in double room) and food. If you want a single room, there is an additional cost of SEK 400 pp/night. It must be the same category both nights. Meals for relatives are served in the café. Booking no later than 6 weeks before the cup. Bookings are made to cup@borashockey.se (compiled).
Registration:
Registration is done via a form. When the application is received, you will receive a confirmation and invoice for the legal fee/application fee. Registration of players on cuponline must be done no later than 45 days before the start of the tournament.
sign up for (youth) here
Sign up for (senior) here
Tournament day
Arrival
When you arrive at Borås Ice Arena, your team host will greet you in the entrance and show you to your dressing room. The team host provides practical information and is available to you throughout the tournament.
Information and results
Results and game schedule are published on the tournament´s web tool cuponline.
Streaming
The games played in the arena are broadcast via svenkshockey.tv and it is pay per view. Please visit www.svenskhockey.tv before the cup for more information.
Safety during the tournament
The team gets a key that goes to their locker room. It is important that the team keeps a close eye on the key to keep their belongings safe. Borås Hockey takes no responsibility if something goes missing during the cup. Are there any problems, the team host will be there to help you.
Cancellation and refunding:
In case of cancellation less than 30 days before the cup, there will be no refunding or crediting of invoices for the participation fee.
If you cannot participate due to illness, you are directed to contact your own insurance company.
Changing players or staffs later than 45 days can be done against an administration fee of SEK 200/player or team staff.
The registration fee is not refunded or credited after registration.
General terms for the booking:
Borås Hockey makes no deductions, refunds or credits if something changes that is beyond Borås Hockey's control. In the event of non-payment, an administration fee and late payment interest will be charged according to current practice. If the person who books the tournament is a company signatory for the association, the claim is made against the association otherwise against the person who booked the tournament. The person responsible for the booking is responsible for any damage and other things that cause costs for the organizer caused by someone in the team/association.
*reservation for printing errors.