ÖIK -13 och McDonald´s
Hälsar er välkomna till Östersund!
28-30 mars 2025.
Bestämmelser och information
Tidpunkt
28-30 mars 2025
Spelplats
Östersund Arena A & B
Spelform
Helplan. Gruppspel alt enkelserie bestäms senare.
Matchtid
2 x 20 minuter flygande byten
Antal lag och matcher
8-12st lag. Först till kvarn är det som gäller.
Vi garanterar minst 7st matcher/lag.
Regler
Under gruppspelet tilldelas vinnande lag 2 poäng, förlorande 0 samt 1 poäng vardera vid oavgjorda matcher. Vid oavgjort resultat vid full tid i final- och placeringsspel vidtar straffläggning enligt Östersundsmodellen d v s båda lagen slår sin straff samtidigt åt var sitt håll 3st/lag därefter en och en tills avgörande sker. I övrigt gäller Svenska ishockeyförbundets regler för ungdomshockey.
Dispenser
Vi lämnar nivåanpassade dispenser där överåriga spelare skall till storlek, kunskap och uppträdande vara på U12 nivå och på inget sätt sticka ut ur mängden. Om vi uppfattar att det lag som har dispenser bryter mot detta förbehåller vi oss rätten att stänga av den berörda spelaren för resten av cupen. Ansökan om dispenser skall göras till cupansvarige.
Mat
Fredag Lunch, Middag, Kvällsmål
Lördag Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmål
Söndag Frukost, Lunch
Det finns fika och mat till försäljning i arenans restaurang under hela helgen.
Boende
Ingår på hårt underlag med gångavstånd till ishallen. Ev. Liggunderlag, Madrass, sänglinne, kudde, filt, täcke eller sovsäck skall medföras.
Inkvartering
Detta sköter respektive lagvärd tillsammans med laget. Ni kommer överens om när det är lämpligast för er att göra denna inkvartering.
Alla lag kommer att tilldelas ett eget omklädningsrum som laget behåller under turneringen.
Kostnad/Betalning
Anmälningsavgiften 3 000 kr betalas till Bg 637-3112.
Ange McDonalds Cup och lagets namn.
Deltagaravgiften 1 295 kr/spelare och ledare betalas in på Bg 637-3112.
( 2 ledare gratis) Ange McDonalds Cup och lagets namn.
Sista betalningsdag för spelaravgiften är 15 mars.
Behåll insättningskvitto så att betalningen kan verifieras.
Minst 16 spelare/lag
OBS! Ingen rabatt ges på avgifterna vid val av annat boende
Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, boende på hårt underlag, priser, lokalhyra samt alla måltider.
Medaljer och pokal till 1:an, 2:an och 3:an
Kontakt/Anmälan
Susanne Österberg
070-496 28 50
sussiosterberg@gmail.com
alternativt: kansli@ostersundik.com
Vid anmälan uppge:
Lagnamn
Kontaktperson
Telefon/mobilnummer
E-post
Ungefärligt antal spelare och ledare.
Kom ihåg att meddela ev. allergier
OBS!!
Informationen i denna inbjudan kan komma att förändras innan cupstart.
Välkommen!