TAIF cupen för U14-lag, som i år arrangeras för 7:e året i rad, innehåller i år 7 st lag där alla möter alla i grundspelet. Därefter spelas final mellan 1an och 2an i grundspelet.
Varje lag spelar totalt minst 6 matcher fördelade på 3 matcher per dag.
Cupen avser pojkar födda år 2001 och flickor födda 1999 eller senare.
MATCHTID
Grundspelet = 2 x 15 min effektiv tid, Finalen = 2 x 15 min effektiv tid + ev straffar.
TÄVLINGSBESTÄMMELSER
Tredomarsystem.
3-poängssystemet tillämpas.
Vid lika antal poäng efter grundspelet avgör följande:
1. inbördes möte
2. målskillnad
3. flest gjorda mål
4. lottning.
Vid oavgjort efter full tid i finalen avgörs matchen genom straffslag, 3 per lag därefter suddenstraffar.
I övrigt gäller Svenska Ishockeyförbundets regler.
AVGIFTER
Anmälningsavgift: 3.000 kr per lag
Deltagaravgift: 800 kr per spelare/ledare. Min. antal spelare/ledare per lag = 16 st
Avgifterna skall betalas in senast 2014-11-15 på bankgironummer 709-3503
I priset ingår följande:
- Övernattning på hårt underlag i Junkaremålsskolan som ligger ca 10 minuters promenad från ishallen.
- Lunch, middag samt lättare kvällsmål 27/12
- Frukost, lunch och middag 28/12
En övernattning ingår, extranatt ordnas efter överenskommelse, tilläggskostnad 60 kr/person. Extra frukost lördag morgon kostar 40 kr/person.
PRISER
Spelare i lag som placeras på 1:a, 2:a och 3:e plats tilldelas medalj.
Segrande lag får dessutom en cup-pokal.
ANMÄLAN TILL CUPEN
Anmälan görs senast 2014-10-01 till någon av våra representanter nedan.
I anmälan skall det framgå vem som är Er klubbs kontaktperson med namn, telefon och mailadress. OBS! Först till kvarn gäller…
ÖVRIGT
Anmälningsavgiften återbetalas ej vid ev. återbud.
Antalet betalda deltagaravgifter justeras i samband med cupen.
Varje lag disponerar eget omklädningsrum under cupdagarna.
Samtliga måltider serveras i tennishallen som ligger vägg i vägg med ishallen. OBS! Tänk på att anmäla ev. matallergier.
Luncher/middagar för andra än spelare och ledare kan serveras mot en kostnad av 60 kr/portion så långt lagret räcker.
Viss sjukvårdsberedskap finns.
Cupprogram skickas till deltagande klubbar i mitten av december.
På lördagskvällen anordnas en ledarträff med en lättare middag.
UPPLYSNINGAR
Frågor besvaras av:
Håkan Andersson (cupansvarig), hakan.andersson@befab.se
070-1699220
Stefan Åslund, stefan.aslund@telfa.se
076-5278569
Tord Pettersson, tordstransporter@gmail.com
070-3431462